تولید ۴۱۸ هزار تن انواع ورق فولادی در فولاد اکسین خوزستان
امین ابراهیمی، مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال به رغم شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا، این شرکت با تولید ۴۱۸ هزار تن انواع ورق فولادی رکورد حجم تولید قبلی خود را شکست. وی با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی تولید ورق‌های API اظهار داشت: رشد ۷۰ درصدی در تولید این ورق‌های فولادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از تحقق شعار مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید دارد.

به گزارش  چیلان ، امین ابراهیمی روز چهارشنبه در نشست اعلام دستاوردهای فولاد اکسین خوزستان در محل این شرکت با اشاره به افزایش از ۷۰ درصدی تولید ورقهای API اظهار داشت : رشد ۷۰ درصدی در تولید این ورق‌های فولادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از تحقق شعار مقام معظم رهبری در جهش تولید دارد.

مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بیان کرد : با افزایش اعتبار طرح‌های عمرانی و توسعه شرکت به میزان ۲۵۰ میلیارد ریال بسیاری از پروژه‌های به جای مانده از سال‌های گذشته تکمیل شده و یا هم اکنون در فاز اجرایی می باشند.

ابراهیمی ادامه داد : با تلاش های صورت گرفته و با هدف حفظ روند تولید و حفاظت ارزش نقدینگی شرکت در شرایط تورمی ، طی ۶ ماه اول امسال ۴۷۳ هزار تن اسلب خریداری شد که ۳۵ درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است ، تامین این میزان مواد اولیه می‌طلبد ظرفیت نگهداری انبارش اسلب از ۵۰ هزار تن به ۱۵۰ هزار تن افزایش یابد.

وی با اشاره به محصولات جدید این شرکت در بازار خاطرنشان کرد : نوآوری و ابتکار در طراحی محصولات جدید موجب شد چندین نوع ورقه فولادی جدید روانه بازار داخلی و بین‌المللی شود که از مهمترین آنها می‌توان به ورق صادراتی ۳۵۵PJH برای مخازن با دمای بالا اشاره کرد ،دستیابی به روش تولید ورق A۵۱۶گرید ۷۰ نیس برای ساخت مخازن تحت فشار برای ذخیره میعانات اسیدی از اتفاقات مهم تولیدی دیگر در این شرکت است .

مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان از توسعه مجتمع فولاد سازی گفت و اظهار داشت : ۶ ماهه نخست امسال فرصتی برای شروع حرکت به سمت بزرگترین رویداد سال‌های اخیر فولاد اکسین با توجه به ضرورت تکمیل زنجیره تامین در حوزه بالادستی شرکت ، طرح توسعه مجتمع فولاد سازی در سند استراتژی شرکت مصوب و مجوزهای لازم از جمله مجوز زیست محیطی اخذ شد .

ابراهیمی ادامه داد : با شروع اقدامات اولیه در این مدت علاوه بر اخذ مجوزهای لازم ، تعیین مشاور طرح و فراخوان مناقصه پیمانکار ، فعالیت‌های عمرانی اولیه همانند محوطه سازی ، عملیات اجرایی پست برق ۴۰۰ کیلو ولت آغاز شد تا در نیمه دوم امسال شاهد آغاز عملیات اجرایی مدرن ترین کارخانه فولادسازی کشور باشیم .

وی با اشاره به اشتغال زایی شرکت فولاد اکسین خوزستان تصریح کرد : با اجرای طرح توسعه شرکت فولاداکسین تا سه سال آینده ظرفیت تولید به یک میلیون و۵۰ هزار تن خواهد رسید که ۴۰درصد ظرفیت تولید افزایش می یابد و در بحث اشتغال زایی حدود یک هزار نفر مستقیم و سه هزار نفر غیر مستقیم به اشتغال می رسند و در حوزه تامین مواد اولیه که در حال حاضر ناگزیریم از فولاد مبارکه و هرمزگان خریداری کنیم تا بتوانیم بالغ بر ۶ هزار گرید ورق‌های مختلف را که در حال حاضر به صورت ۱۰۰درصد وارد می شوند را داخل کشور بومی سازی کنیم .

 

2

تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۹
شناسه مطلب : 33277
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی