خسارت سنگین قطعی برق به فولاد اکسین
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در خصوص محدودیت‌های برقی در فصل تابستان و اثرات آن بر تولید ورق‌های فولادی بیان کرد: با توجه به اینکه محصول تولیدی فولاد اکسین از صنایع میان‌دستی بوده است و ایجاد محدودیت‌های برقی و توقف خط تولید منجر به مشکلاتی در شرکت‌های پایین‌دستی و توقف سایر پروژه‌ها نظیر عدم تحقق بودجه سالیانه و کاهش تناژ تولید و ارسال ورق‌های مورد نیاز اجرای پروژه‌های ملی خواهد شد.

به گزارش  چیلان ، علی محمدی، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین در خصوص محدودیت‌های برقی در فصل تابستان و اثرات آن بر تولید ورق‌های فولادی، بیان کرد: شرکت فولاد اکسین خوزستان در راستای نیاز صنایع عظیم کشور به منظور تولید انواع ورق‌های فولادی با استحکام بالا تا عرض چهار و نیم متر جهت مصارف گوناگون مانند لوله‌های انتقال نفت و گاز با قطر بالا، مخازن تحت فشار و ذخیره میعانات نفت، گاز و پتروشیمی، دیگهای بخار صنعتی و نیروگاهی، صنایع کشتی‌سازی و سازه‌های خاص ساختمانی با خواص مکانیکی متنوع در سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا از سال‌های گذشته تاکنون این شرکت با تولید انبوه ورق‌های فولادی API علاوه بر تحقق رسالت خود و بی‌نیازی کشور به این محصولات توانسته نقش مهمی را در اجرای پروژه‌های ملی ایفا کند.

محمدی افزود: از آنجایی که فولاد اکسین خوزستان جزو ده شرکت برتر تولیدات ورق‌های فولادی خاص در جهان می‌باشد و محصولات تولیدی این شرکت محصولات خاص در حوزه نفت و گاز است، اجرای پروژه‌های این صنعت در چرخه اقتصاد کشور جایگاه ویژه‌ای دارد، لذا می‌بایست تولید و ارسال ورق‌های مورد نیاز این صنایع در زمان مقرر انجام شود تا خللی در روند پروژه‌های ملی ایجاد نگردد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان افزود: این شرکت به واسطه تولیدات خود نقش مهمی را در مقابله با تحریم‌ها ظالمانه داشته و به عنوان خط مقدم در صنعت فولاد کشور، نیاز بسیاری از صنایع از جمله نفت و گاز را برطرف کرده است.

محمدی در ادامه تاکید کرد: حال با توجه به محدودیت‌های برقی کلیه تلاش‌ها و خدمات ارائه شده توسط این مجموعه تحت شعاع قرار گرفته و علی‌رغم اینکه میزان برق مورد نیاز این مجموعه ۱۳ مگاوات بوده، این محدودیت‌ها بدون در نظر گرفتن مواردی نظیر استراتژیک بودن محصولات تولیدی و تعهدات انجام پروژه‌های ملی، پیوستگی خط تولید این شرکت را به شدت تحت شعاع قرار داده است.

وی در ادامه یادآور شد: مصرف برق فولاد اکسین فقط ۱۳ مگاوات بوده که در مقایسه با مصارف سایر شرکت‌های فولادی قابل مقایسه نمی‌باشد، همچنین دیگر شرکت‌های فولادی از خطوط تولید بسیار زیادی بهره‌برداری می‌نمایند و با توقف یک یا چند بخش هیچ گونه خللی در روند این شرکت‌ها ایجاد نمی‌گردد که در مقایسه با فولاد اکسین خوزستان که یک محصول خاص تولید می‌کند منجر به توقف کامل خط تولید این شرکت می‌گردد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه محصول تولیدی این شرکت از صنایع میان دستی بوده، توقف خط تولید منجر به مشکلاتی در شرکت‌های پایین‌دستی و توقف سایر پروژه‌ها خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه بخشی از سهام این شرکت (۶۰درصد) متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور بوده و ذینفعان اصلی این وزارت جامعه بازنشستگان عزیز است، کاهش تناژ تولید و عدم تحقق بودجه سالیانه موجب ضرر و زیان بسیار زیاد بازنشستگان و سهامداران خواهد شد و از سوی دیگر با توجه به شرایط بسیار سخت اقتصادی و کاهش درآمد پرسنل موجب سخت تر شدن شرایط اقتصادی و معیشتی کارگران عزیز و همچنین وارد آمدن فشارهای روحی و روانی شدید کلیه پرسنل شاغل خواهد گردید.

2

تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۲
شناسه مطلب : 50598
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی