گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ تایلند و اندونزی مشتریان شمش فولادی صادراتی ایران
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور به دست آید. علاوه بر این، قیمت شمش فولادی صادراتی ایران، مبنای تعیین قیمت پایه و همچنین رقابت خریداران شمش در بورس کالا است. در هفته گذشته، قیمت میانگین بیلت صادراتی ایران، ۴۰۷.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، رشد ۰.۶ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز با کاهش حدوداً ۱.۱ درصدی به ۴۳۲.۵ دلار به ازای هر تن رسید. در هفته گذشته دومین کاهش هفتگی متوالی قبل اسلب صادراتی ایران رقم خورد.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت میانگین فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته، نسبت به هفته پیش از آن، کاهش حدوداً ۱.۱ درصدی را تجربه کرد و در محدوده ۴۳۰ تا ۴۳۵ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور در محدوده ۴۰۵ تا ۴۱۰ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ها، ۴۰۷.۵ دلار به ازای هر تن، رشد ۰.۶ درصدی را نسبت به قیمت‌های ۳۰ مهر نشان می‌دهد.

متال بولتن گزارش داده است که با توجه معامله حجم بالایی از شمش فولادی ایران در هفته‌های گذشته، بازار فروش بیلت صادراتی ایران عمدتاً آرام است. با این حال، یک محموله ۴۰ هزار تنی شمش فولادی صادراتی ایران با قیمت سی‌اف‌آر ۴۴۰ دلار به ازای هر تن، معادل با قیمت فوب ۴۰۵ تا ۴۱۰ دلار در بنادر جنوبی ایران، در هفته گذشته به اندونزی فروخته شده است. از طرف مشتریان تایلندی نیز تقاضای مشابهی برای شمش فولادی صادراتی ایران در همین محدوده قیمتی وجود دارد. در هفته گذشته، تقاضا برای بیلت صادراتی ایران عمدتاً از طرف کشورهای جنوب شرق آسیا بوده است.

در نمودار زیر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 2

2

تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۰
شناسه مطلب : 33362
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی