نتیجه معاملات مقاطع طویل فولادی: تنها ۱.۷ درصد محصولات نوردیِ عرضه شده فروش رفت!​/ قیمت میلگرد در هفته‌های آینده نیز نزولی خواهد بود (به همراه جدول)
امروز چهارشنبه ۵ آذر، بورس کالا میزبان عرضه ۱۸۷ هزار و ۱۶۰ تن انواع مقاطع طویل فولادی بود که در نهایت این عرضه‌ها به معامله ۳۲۷۸ تن از این محصولات فولادی ختم شد! در واقع، امروز تنها ۱.۷ درصد مقاطع عرضه شده به فروش رفت و این یعنی تقریباً هیچ تقاضایی برای مقاطع طویل در بورس کالا وجود ندارد.

به گزارش  چیلان ، امروز چهارشنبه ۵ آذر، بورس کالا میزبان عرضه ۱۸۷ هزار و ۱۶۰ تن انواع مقاطع طویل فولادی بود که در نهایت این عرضه‌ها به معامله ۳۲۷۸ تن از این محصولات فولادی ختم شد! در واقع، امروز تنها ۱.۷ درصد مقاطع عرضه شده به فروش رفت و این یعنی تقریباً هیچ تقاضایی برای مقاطع طویل در بورس کالا وجود ندارد.

معاملات میلگرد در قیمت پایه ۹۵۹۷ تومان به ازای هر کیلو انجام شد. امروز قیمت پایه میلگرد نسبت به عرضه‌های هفته گذشته ۳.۸ درصد کاهش یافته بود.

ضعف تقاضا به شدت در معاملات مقاطع طویل فولادی مشهود است و نتیجه عرضه‌ها نشان می‌دهد که بخش بزرگی از تقاضا برای مقاطع طویل در ماه‌های گذشته، تقاضاهای سوداگرانه بوده است. با وضعیت فعلی باید منتظر باشیم تا در هفته گذشته قیمت میلگرد در بورس کالا باز هم کاهش بیشتری را تجربه کند.

میزان تقاضای واقعی در بازار داخلی این هفته‌ها کاملاً برای همگان مشخص شده است: پشت تقاضای فراوان برای میلگرد در ماه‌های گذشته، هیچ منطقی جز منطق سوداگری قرار نداشت. اکنون با این معاملات بورس کالا، سطح رکود در کسب‌وکارهای مصرف‌کننده مقاطع طویل بر همگان آشکار شده است.

برخی ادعا داشتند که یک فرصت بزرگ برای صادرات میلگرد وجود دارد: اکنون که تقاضا در بازار داخلی خُشک شده، مدعای این افراد به بوته آزمون گذاشته می‌شود. باید دید واقعاً در ماه‌های باقی‌مانده از سال، شاهد چه رشدی در صادرات میلگرد خواهیم بود؟! گفتنی است که کشورها عمدتاً تمایل دارند به جای میلگرد، شمش فولادی وارد کنند و حتی دو کشور عراق و افغانستان تعرفه‌های سنگینی بر واردات میلگرد از ایران وضع کرده‌اند.

امروز به لحاظ ارزشی، جمعا ۳۲.۶ میلیارد تومان مقاطع طویل فولادی در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

در جدول زیر نتایج معاملات امروز مقاطع طویل فولادی در بورس کالا را ببینید. اطلاعات معامله نظیر قیمت میانگین، قیمت پایه، میزان تقاضا و … در این جدول قابل مشاهده است.

معاملات مقاطع طویل فولادی 1

2

تاریخ انتشار : ۵ آذر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۲
شناسه مطلب : 33758
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی