گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ رشد ۸.۵ دلاری نرخ شمش فولادی صادراتی ایران/ آیا وزارت صمت اجازه می‌دهد از فرصت طلایی افزایش صادرات فولاد استفاده شود؟
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور به دست آید. علاوه بر این، قیمت شمش فولادی صادراتی ایران، مبنای تعیین قیمت پایه و همچنین رقابت خریداران شمش در بورس کالا است. در هفته گذشته، قیمت میانگین بیلت صادراتی ایران، ۴۴۲.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، رشد قابل توجه ۲ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز با رشد هفتگی ۰.۶ درصدی به ۴۴۷.۵ دلار به ازای هر تن رسید.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت میانگین فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته، نسبت به هفته پیش از آن، ۰.۶ درصد رشد داشت و اسلب در محدوده ۴۴۵ تا ۴۵۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور در محدوده ۴۴۰ تا ۴۴۵ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ها، ۴۴۲.۵ دلار به ازای هر تن، رشد ۲ درصدی را نسبت به قیمت‌های ۲۸ آبان نشان می‌دهد.

شمش فولادی ایران در هفته گذشته با رشد قیمت ۸.۵ دلاری به ازای هر تن، رکورد جدیدی را از خود برجای گذاشت و اسلب نیز در بالاترین قیمت سال جاری در حال معامله است. بی‌شک این روزها را می‌توان یک فرصت طلایی برای افزایش قابل توجه صادرات فولاد ایران ارزیابی کرد. با وجود این، محدودیت‌های صادراتی اعمال شده از طرف وزارت صمت تاکنون اجازه نداده که از این فرصت استثنایی در بازارهای صادراتی، بهره‌برداری خوبی صورت گیرد. در دوره هفت ماهه ماه نخست سال جاری، صادرات فولاد ایران ۴ میلیون و ۵۳۶ هزار تن بوده که علی‌رغم افزایش تولید، نسبت به دوره مشابه سال قبل، کاهش قابل توجه ۲۳.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

گفتنی است که در هفته گذشته بیلت صادراتی CIS با رشد قیمت ۷ درصدی به ۴۷۵ دلار در بنادر دریای سیاه رسید.

در نمودار زیر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران

2

تاریخ انتشار : ۸ آذر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۶
شناسه مطلب : 33780
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی