گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ «سوپرهفته» فولاد صادراتی ایران با پرواز قیمت‌ها​/ رشد ۳۷.۵ دلاری قیمت شمش فولادی صادراتی ایران و رشد ۳۴.۵ دلاری قیمت اسلب/ فولادسازان ایرانی به دنبال قیمت‌های بالاتر! (به همراه نمودار)
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته جاری، قیمت میانگین بیلت صادراتی ایران، ۴۸۰ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، رشد خیره‌کننده ۸.۵ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز با رشد هفتگی خیره‌کننده ۷.۷ درصدی به ۴۸۲ دلار به ازای هر تن رسید. درست در آخرین ماه پاییز، بهار قیمت‌های فولاد صادراتی ایران فرا رسیده است.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت میانگین فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته جاری، نسبت به هفته پیش از آن، ۷.۷ درصد رشد داشت و اسلب در محدوده ۴۸۰ تا ۴۸۴ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته جاری، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور در محدوده ۴۷۰ تا ۴۹۰ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ها، ۴۸۰ دلار به ازای هر تن، رشد ۸.۵ درصدی را نسبت به قیمت‌های ۵ آذر نشان می‌دهد.

در این هفته قیمت بیلت صادراتی ایران ۳۷.۵ دلار به ازای هر تن و قیمت اسلب صادراتی ایران ۳۴.۵ دلار به ازای هر تن جهش کرد. بازار داخلی شدیداً در رکود است و تقاضا برای شمش فولادی در بورس کالا به شدت ضعیف است. اگر وزارت صمت، دست از مقررات سختگیرانه صادرات فولاد بردارد، یک فرصت بزرگ برای فولادسازان کشور نظیر #فولاد مبارکه، #فخوز، #کاوه و #هرمز وجود دارد. استفاده سریع و بهینه از این فرصت طلایی قطعاً درآمدهای ارزی اقتصاد ایران را به نحو قابل توجهی افزایش خواهد داد.

متال بولتن گزارش داده است که فولادسازان ایرانی به دنبال قیمت‌های ۴۹۰ تا ۵۰۰ دلار به ازای هر تن بیلت صادراتی هستند. تاکنون مشتریان خارجی به قیمت ۴۷۰ دلار برای شمش فولادی صادراتی ایران رضایت داده‌اند.

در هفته جاری یک محموله ۳۰ هزار تنی اسلب صادراتی ایران به قیمت فوب ۴۸۰ تا ۴۸۴ دلار به ازای هر تن به شرق آسیا صادر شده است.

قیمت فولاد صادراتی CIS همچنان بالاتر از قیمت‌های فولاد صادراتی ایران است. آخرین نرخ فوب بیلت صادراتی CIS در بنادر دریای سیاه ۴۹۳ دلار به ازای هر تن بوده است. آخرین نرخ اسلب صادراتی CIS نیز ۵۲۵ تا ۵۳۵ دلار به ازای هر تن بوده است.

در نمودار زیر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

نمودار قیمت فولاد صادراتی ایران 31

2

تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۰
شناسه مطلب : 33839
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی