گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ ثبات قیمت‌ها در سقف/ آخرین قیمت‌های فولاد در منطقه CIS (به همراه نمودار)
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته جاری، قیمت میانگین بیلت صادراتی ایران، ۵۷۲.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته گذشته، تغییری نشان نمی‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز ۶۴۱ دلار به ازای هر تن بود که نشان‌دهنده عدم تغییر قیمت‌ها است. قیمت فولاد صادراتی ایران فعلاً به ثبات در سقف قیمتی رسیده است.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت میانگین فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته جاری، نسبت به هفته پیش از آن تغییری نداشت و اسلب در محدوده ۶۳۲ تا ۶۵۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته جاری، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۵۷۰ تا ۵۷۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به قیمت‌های ۱۷ دی تغییری نشان نمی‌دهد.

در بازار شمش فولادی در شرق و جنوب شرق آسیا فعلاً این تصور حاکم است که قیمت‌ها به سقف کوتاه مدت خود رسیده است. در جنوب شرق آسیا این هفته شاهد کاهش جزئی قیمت‌ها بودیم و عرضه بیلت به این بازار در هفته جاری افزایش محسوسی یافت. در بازار داخلی چین شاهد کاهش تقاضای فصلی برای بیلت و میلگرد هستیم و و این کاهش تقاضا، ثبات قیمت‌ها در برخی بازارها را درپی داشته است. در منطقه CIS نیز خریداران این هفته در مقابل افزایش قابل توجه قیمت شمش فولادی مقاومت کردند و قیمت‌های بالاتر پیشنهادشده از طرف صادرکنندگان این منطقه را نپذیرفتند (در این منطقه قیمت شمش فولادی این هفته تنها ۰.۳ درصد افزایش یافت).

در برخی بازارها اما همچنان شاهد افزایش قابل توجه قیمت محصولات فولادی هستیم: قیمت میلگرد در جنوب اروپا به ۶۱۰ تا ۶۲۰ یورو به ازای هر تن (۷۴۲ تا ۷۵۴ دلار به ازای هر تن) رسیده که بالاترین قیمت از ماه اوت سال ۲۰۰۸ تاکنون است. قیمت میلگرد در شمال اروپا نیز این هفته به ۶۶۰ تا ۶۷۰ یورو به ازای هر تن رسید.

قیمت فولاد در منطقه CIS که طبق شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد مبنای قیمت‌های فولاد در بورس کالای ایران است به شرح زیر است: آخرین قیمت اسلب صادراتی CIS در بنادر دریای سیاه، در هفته جاری ۶۸۵ تا ۷۰۰ دلار به ازای هر تن بوده است که رشد ۲.۲ درصدی را نسبت به قیمت‌های هفته گذشته نشان می‌دهد. قیمت بیلت صادراتی CIS نیز به ۶۰۷ دلار به ازای هر تن رسید که افزایش جزئی ۰.۳ درصدی نسبت به نرخ‌های هفته گذشته را نشان می‌دهد. آخرین قیمت میلگرد صادراتی CIS نیز در این هفته ۶۵۰ تا ۶۷۰ دلار به ازای هر تن بود که تغییری را نسبت به قیمت‌های هفته پیش نشان نمی‌دهد. قیمت ورق گرم CIS نیز به ۷۸۵ تا ۷۹۰ دلار به ازای تن رسید که رشد ۴ درصدی را نسبت به نرخ‌های هفته گذشته نشان می‌دهد.

در نمودار زیر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

نمودار قیمت فولاد صادراتی ایران 36

2

تاریخ انتشار : ۲۶ دی ماه ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۷
شناسه مطلب : 34445
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی