«گزارش ویژه چیلان» از صنعت فولاد در هفته‌ای که گذشت:خبر خوب هفته/ بهترین نماد فولادی هفته/ پردرآمدترین شرکت فولادی هفته/ معاملات فولاد در بورس کالا
نگاه چیلان به تحولات هفتگی صنعت فولاد کشور را می‌توانید هر هفته، در چیلان آنلاین بخوانید. خبر خوب هفته گذشته، بهره‌برداری از طرح قائم شرکت ذوب آهن اصفهان و آغاز عملیات احداث واحد نورد سرد شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز وابسته به گروه صنعتی پارس ساختار با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی بود. «گزارش ویژه چیلان» در مورد جریانات مهم صنعت فولاد در هفته گذشته را در ادامه بخوانید.

خبر خوب هفته

خبر خوب هفته گذشته، بهره‌برداری از طرح قائم شرکت ذوب آهن اصفهان و آغاز عملیات احداث واحد نورد سرد شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز وابسته به گروه صنعتی پارس ساختار با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی بود.

هفتم اسفندماه آیین افتتاح خط تولید و کلنگ‌زنی پروژه‏‌های در دست اقدام شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز برگزار شد. مهندس اباذر مدیر عامل و رئیس هیات عامل گروه صنعتی پارس ساختار در این مراسم گفت: این پروژه در سال جهش تولید آغاز گردیده و با اجرای این طرح برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و تعداد بیشتری به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

وی افزود: ورق سرد نورد شده تولیدی این مجموعه یکی از محصولات استراتژیک صنعت فولاد است که عمده کاربرد آن در صنایع خودروسازی، لوازم خانگی و سایر صنایع تولیدی است و امید است با یاری خداوند متعال کمبود این محصول که تاثیر بسزایی در افزایش قیمت محصولات پایین دستی دارد، در بخش قابل توجهی از استان های کشور به ویژه در شمال و غرب منتفی و به شکل اساسی حل شود.

همچنین هفته گذشته در آیینی با حضور منصور یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان و جمعی از مدیران این شرکت، بهره‌برداری مجدد از کارگاه تولید آهن اسفنجی (طرح قائم) ذوب آهن آغاز شد. یزدی‌زاده در این آیین گفت: کارگاه  آهن اسفنجی (طرح قائم) ذوب آهن اصفهان پس از یک و نیم سال توقف با تعمیرات لازم و توسعه آن به بهره‌برداری رسید. ظرفیت اسمی این کارگاه، تولید  ۶۰۰  هزار تن در سال است که با بهره برداری مجدد، انتظار داریم بهره‌بردار جدید با توسعه ظرفیت تولید و بهبود فعالیت‌های این کارگاه، اهداف مورد نظر ذوب آهن اصفهان را محقق سازد.

بهترین نماد فولادی هفته

بهترین نماد فولادی بازار سهام در هفته گذشته را باید #کاوه دانست. در هفته گذشته، نمادهای فولادی معاملات خوبی را تجربه نکردند و بازدهی تمام سهم‌های فولادی به جز فولاد کاوه جنوب کیش منفی بود. تغییر دامنه نوسان حالا دیگر خاصیت نقدشوندگی را نیز از بازار سرمایه گرفته و حال بازار بورس در بدترین شرایط از پاییز سال ۹۶ تاکنون قرار دارد. بازدهی نماد کاوه در هفته گذشته ۰.۲ درصد بود.

عرضه‌های فولادی بورس کالا در هفته‌ای که گذشت

در هفته‌ای که گذشت ۲۹۹ هزار و ۷۱۷ تن، انواع شمش و محصولات فولادی در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

ارزش کل معاملات فولاد در بورس کالا در هفته گذشته ۳۹۹۲ میلیارد تومان بود.

فولاد مبارکه در هفته گذشته از محل فروش انواع محصولات خود در بورس کالا، درآمد ۱۱۹۰ میلیارد تومانی به‌دست آورد. از میان تمام شرکت‌های فولادی، بیشترین ارزش فروش محصولات در بورس کالا در هفته گذشته متعلق به فولاد مبارکه بود.

 

2

تاریخ انتشار : ۹ اسفند ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۸
شناسه مطلب : 34805
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی