پیامدهای کاهش تولید در بخش فولادسازی
امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان طی یادداشتی در بولتن داخلی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران (اخبار فولاد) طرح افزایش ۵ برابری بهای برق صنایع فولادی و معدنی را موجب افزایش ۲۰ درصدی هزینه‌های تولید شمش فولادی دانست.

علی‌رغم مخالفت‌های گسترده و نارضایتی فعالان عرصه‌ صنعت، طرح افزایش ۵ برابری بهای برق صنایع فولادی و معدنی از ابتدای سال جاری به تصویب رسید و شکل اجرایی به خود گرفت و باعث م شد.

در چنین شرایطی انتظار بر این بود که برق‌رسانی به صنایع، روندی مستمر و پایدار به خود بگیرد که عملاً نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه محدودیت‌های برقی به اوج خود رسید.

فولادسازی صنعتی مادر است و توقف تولید در این بخش می‌تواند تبعات بسیاری به دنبال داشته باشد. افت تولید محصول و جا ماندن از برنامه‌ریزی‌های تولید، اولین معضلی است که قطعی برق برای واحدهای فولادی کشور رقم زده است.

افت تولید شمش فولادی، عرضه این محصول به بازار را دچار اخلال می‌کند. شمش فولاد حلقه میانی زنجیره آهن و فولاد بوده و تعیین قیمت در حلقه‌های ابتدایی و انتهایی زنجیره به نوعی وابسته به قیمت شمش فولادی است. زمانی که اخلالی در این بخش میانی به وجود‌ آید، حلقه‌های بالادست و پایین‌دست نیز با چالش روبه‌رو می‌شوند.

2

تاریخ انتشار : ۷ شهریور ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۳
شناسه مطلب : 37616
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی