در هفته جاری؛ نخستین عرضه سهام فولاد سبزوار در بورس انجام می‌شود
محمدمسعود سمیعی‌نژاد مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: باوجودآنکه شاخص‌های فضای کسب‌وکار با توجه به بعضی مشکلات ساختاری، تحریم‌ها و شیوع بیماری کووید۱۹ درمجموع روند پیشرفت پروژه‌های توسعه‌ای را در سال گذشته تا حدی با کندی روبه‌رو کرد، صنایع سنگین زیرمجموعه این شرکت توانستند با کارآیی حداکثری به تولید ادامه دهند.

به گزارش  چیلان ، محمدمسعود سمیعی‌نژاد مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: باوجودآنکه شاخص‌های فضای کسب‌وکار با توجه به بعضی مشکلات ساختاری، تحریم‌ها و شیوع بیماری کووید۱۹ درمجموع روند پیشرفت پروژه‌های توسعه‌ای را در سال گذشته تا حدی با کندی روبه‌رو کرد، صنایع سنگین زیرمجموعه این شرکت توانستند با کارآیی حداکثری به تولید ادامه دهند.

سمیعی‌نژاد بیان کرد: از سال ۹۳ مدیریت شرکت را تحویل گرفتیم و نخستین سیاست شرکت سرمایه‌گذاری در راستای زنجیره فولاد بود که در نظر داشتیم به کمک دولت بیاییم. در این راستا ما به دنبال طرح‌های نیمه تمامی رفتیم که در آمایش صنعتی به علت کسری بودجه بر روی زمین مانده بود و وارد کار شدیم. از سویی دیگر هدف دیگر ما تامین اشتغال پایدار بود و سعی کردیم از هر گونه کار بازرگانی خارج شدیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان افزود: به دنبال سرمایه‌گذاری بودیم که از آن طریق بتوانیم افزایش سرمایه دهیم و در توسعه کشور تاثیرگذار باشیم.

وی با اشاره به استفاده از نیروهای جوان در این مجموعه گفت: ارزش سازمانی را بر اساس اخلاق، دانش، مسئولیت‌پذیری و … تعریف کردیم تا به کمک جوانان بتوانیم سیاست‌های تعیین شده را پیگیری کنیم و دنبال استخدام جوانانی بودیم که فارغ‌التحصیلان دانشگاه بودند که این امر منجر به شکوفایی خلاقیت در شرکت شد. بر همین اساس متوسط سن کارکنان مجموعه ما ۳۰ سال باشد و ما جوانان‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری در داخل کشور هستیم.

سمیعی‌نژاد یکی دیگر از اهداف شرکت را ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان دانست و ادامه داد: توانستیم در بخش نرم‌افزار به بخش صنعت کشور کمک‌های بسیار خوبی داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: در ۲ حوزه آب‌های زیرزمینی ژرف در سیستان و بلوچستان تفاهم‌نامه‌ای با معاونت فناوری ریاست جمهوری داشتیم و تفاهم‌نامه دیگر نیز در زمینه انرژی خورشیدی است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان یکی از موفقیت‌های این شرکت را بازده دارایی‌هایش دانست که ۵۸ درصد رشد داشته است و در ادامه نیز بیان کرد: شرکت اپال کانی در سال گذشته عملیات ورود به بورسش انجام شد و شرکت وارد بورس شد و اکنون با رشد ۷۰ درصد نسبت به سهمش در بازار روبه‌رو است.

سمیعی‌نژاد همچنین گفت: بزرگترین ناوگان استخراجی نیز در شرق کشور سرمایه‌گذاری شد و انشااله در طی ۳ سال گذشته قدرت برداشت به ۱۲۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به توسعه فولاد سبزوار گفت: توسعه این مجموعه نیز از جمله برنامه‌های ما است. در شرکت سنگان نیز هدف‌گذاری پلن ۲.۵ میلیون تنی کنسانتره منعقد شده است که پیشرفت بالای ۲۵ درصد دارد.

به گفته‌ی سمیعی‌نژاد از سال ۹۷ که تولید در اپال کانی پارس داشتیم حدود ۱۰۰ درصد سودآوری ما افزایش یافته است و اولین شرکتی بودیم که محصول گندله و آهن اسفنجی را در بورس ارائه دهیم و طی هفته جاری ۱۳ درصد سهام شرکت فولاد سبزوار برای اولین بار در بورس عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان ادامه داد: شرکت فولاد سبزوار جز ۸ طرح فولادی بود که در دولت‌های قبل جانمایی شده بود و با مشارکت ۸۵ درصد اپال کانی پارس و ۱۵ درصد ایمیدرو جهت تکمیل این طرح ما وارد سرمایه‌گذاری شدیم. این شرکت در مدار تولید قرار گرفته است و بیش از ۳ میلیون تن تولید آهن اسفنجی داشته است و به ۳۲ شرکت محصولش را ارسال کرده است.

وی افزود: کلیه پرسنل این شرکت بومی و شرکت فولاد سبزوار دارای چندین حسن است: مواد اولیه‌ این شرکت وابسته به دلال و بازار نیست و این شرکت قرارداد ۲۰ ساله در جهت تامین ماده اولیه‌اش با شرکت اپال کانی پارس دارد، با دو خطوط ریلی (۷۰ درصد) و جاده‌ای (۳۰) درصد انتقال مواد انجام می‌شود، این شرکت یک ریال تسهیلات بانکی ندارد و گردش سرمایه در این شرکت توسط سهامداران تامین می‌شود، شرکت در یک منطقه سوق الجیشی است و دارای نیروهای جوان است. همچنین این شرکت دارای ۲ طرح در حال مطالعه شامل ۱.۵ میلیون تنی تولید فولاد و ۱.۵ میلیون تنی طرح توسعه تولید برکیت گرم است.

سمیعی‌نژاد عنوان کرد: به دلیل استفاده از خطوط ریلی مسائل زیست محیطی به صورت کامل در این مجموعه رعایت می‌شود و بحث گردش آب یکی از موضوعات مهم در این مجموعه است. سهامدار فولاد سبزوار ۸۵ درصد اپال کانی پارس و ۱۵ درصد ایمیدرو است.

وی با اشاره به بومی‌سازی قطعات گفت: ۴۵ میلیون یورو در زمینه اقتصاد مقاومتی بومی‌سازی داشتیم و بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی ساخت قطعات مورد نیاز را در این بخش انجام می‌دهند و امروز ما یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها و سودآورترین شرکت‌ها با ۸۰۰ هزار تن تولید آهن اسفنجی هستیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان همچنین بیان کرد: از سال ۹۷ که تولید در اپال کانی پارس آغاز شد حدود ۱۰۰ درصد سودآوری ما افزایش یافته و اولین شرکتی بودیم که محصول گندله و آهن اسفنجی را در بورس ارائه دادیم.

به گفته‌ی وی بخش معدن در صورت توجه می‌تواند جایگزین نفت با ارزش افزوده بالاتر شود. درصورت توجه به بخش معدن و سیاست‌گذاری مناسب در این بخش، حتما این بخش می‌تواند سهم خود را از یک درصد کنونی به ۱۰ درصد افزایش دهد.

سمیعی‌نژاد همچنین با بیان این‌که محصولات شرکت در بورس کالا کشف قیمت می‌شود، افزود: به جهت دارا بودن کلیه زنجیره و ورود به بورس کالا، مواد اولیه شرکت به تولیدکنندگان فروخته شده و وابسته به دلال و واسطه نیست.

2

تاریخ انتشار : ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۵
منبع : معدن نیوز
شناسه مطلب : 37910
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی