عملکرد «فولاژ» در نیمه نخست 1400از رشد ۷۴ درصدی سود خالص تا تولید محصولات جدید
میزان فروش محصولات شرکت فولاد آلیاژی ایران در ۶ ماهه نخست سال جاری 194,755 تن، شامل ۱۴۸٫۶۶۶ تن محصولات آلیاژی، ۲۷,۷۳۱ تن محصولات مهندسی و ۱۸٫۳۷۸ تن محصولات صادراتی بود. سود خالص این شرکت در نیمه نخست امسال با رشد 74 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 1178 میلیارد تومان رسید.

به گزارش  چیلان ، مهندس علیرضا چایچی مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران در رابطه با عملکرد این شرکت گفت: همان‌گونه که می‌دانید سال ۹۹، شرکت فولاد آلیاژی یک جهش بزرگ در حوزه تولید، سودآوری و نوآوری تجربه کرد و سود خالص این شرکت به بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان و تولید واحد فولادسازی به افزون بر ۵۲۷ هزار تن و فروش محصول به بالغ بر ۴۷۰ هزار تن رسید.

مشکل قطعی برق شرکت‌های فولادی

وی افزود: ما در سال گذشته، رکوردهای متعددی در حوزه تولید و فروش ثبت کردیم و ۱۶ گرید و سایز فولادی به سبد محصولات فولاد آلیاژی اضافه شد. در سه ماهه اول امسال هم این شرکت عملکرد بسیار خوبی، فراتر از برنامه پیش‌بینی شده داشت اما متأسفانه در تابستان مشکل قطعی برق پیش آمد و ما در جهت حمایت از تصمیمات ملی، مصرف برق را کاهش دادیم که این امر کاهش تولید را درپی داشت.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید فعالیت واحد فولادسازی با ۱۰ تا ۱۵ درصد دیماند مصرفی امکان‌پذیر نیست و در بیش از ۷۰ روزی که محدودیت مصرف برق وجود داشت، در برخی زمان‌ها و آن هم در شیف شب، امکان فعالیت محدود این واحد وجود داشت. با این وجود، تمام تلاش ما این است که عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

میزان تولید در نیمه نخست امسال

مهندس چایچی عنوان کرد: علی‌رغم تمام محدودیت‌ها تولید واحد فولادسازی شرکت در نیمه نخست امسال به بالغ بر ۲۲۰ هزار تن رسید. در کارخانه‌های نورد سنگین تولید ۱۰۶ هزار تن و در کارخانه نورد سبک هم به همین میزان بود. در واحد عملیات حرارتی و تکمیل‌کاری نیز تولید در نیمه نخست امسال به ۸۴ هزار تن رسید.

وی افزود: در شش ماهه اول امسال فروش شرکت فولاد آلیاژی ایران به ۱۹۵ هزار تن محصول با ارزش حدود ۴۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

رکوردهای تولید در فولاد آلیاژی ایران

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران بیان داشت: در اردیبهشت امسال، با تولید ۵۱۲۰۵ تن مذاب در واحد فولادسازی رکورد تولید ماهانه در این واحد شکسته شد. همین‌طور در خردادماه امسال با تولید ۳۲۰۵ تن کلاف، رکورد تولید ماهیانه این محصول در کارخانه نورد سبک شکسته شد.

تولید محصولات جدید

وی گفت: همچنین در نیمه نخست امسال دو سایز تسمه جدید به سبد محصولات فولاد آلیاژی ایران اضافه شد تا نیازهای تخصصی مشتریان پوشش داده شود و موفق به تولید فولادهای ابزار سردکار در سایز ریز کوچک‌تر از ۳۰ میلی‌متر نیز شدیم که دارای ارزش افزوده بسیار بالایی است.

طرح توسعه در فولاد آلیاژی

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: در حوزه طرح‌های توسعه‌ای شرکت، پروژه بزرگ «یزد یک» را با ظرفیت نزدیک به ۷۲۰ هزار تن در دست اجرا داریم که خوشبختانه با یک روند رو به بهبود و با سرعت قابل توجهی در حال انجام است و حدود ۶۵ درصد تا پایان نیمه نخست امسال این طرح پیشرفت داشته است.

چایچی ادامه داد: از ابتدای تابستان امسال، اجرای پروژه یزد یک به خود شرکت فولاد آلیاژی ایران واگذار شد و کل موضوعات این طرح توسعه با شرکت یکپارچه شد. در حال حاضر، تمامی مدیریت این پروژه در اختیار خود شرکت است و با یک تیم بومی و حرفه‌ای با سرعت در حال انجام است. از مهر و آبان سال جاری، پیشرفت پروژه یزد یک به بیش ۲ درصد در ماه می‌رسد و تا قبل از پایان سال ۱۴۰۱، این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید و ما از یزد یک، ذوب خواهیم گرفت.

 

2

تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۲
شناسه مطلب : 39352
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی