در 6 ماهه نخست سال  1400 محقق شد: رشد  ۲۴۶ درصدی سود در فولاد سنگان
شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به عنوان عضوی از گروه فولاد مبارکه، تولید کننده گندله و کنسانتره با ظرفیت سالیانه 10 میلیون تن در شرقی ترین نقطه ایران  و در اصطلاح " عسلویه شرق کشور" است. تولید مستمر و پایدار مواد اولیه بزرگتــرین فولاد ساز خاورمیانه و نگاه راهبردی تعریف شده در افق 1404 کشور ، بیش از همه معطوف به تامین پایدار مواد اولیه است.

به گزارش  چیلان ، سود از جمله برترین شاخص‏های اندازه‏ گیری فعالیت های  واحدهای صنعتی و معدنی است به نحوی‌که بخش اعظمی از رشد اقتصادی دنیا و اشتغال تعریف‌شده در کشورهای جهان وابسته به این صنایع است. مواردی چون «سود» و «فروش» از آیتم‌های بسیارمهم درصورت‌های مالی هستند و به نوعی از مزیت‌های یک کسب و کار موفق، بهره بردن از سود آن است.

نقش استراتژیک فولاد سنگان

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به عنوان عضوی از گروه فولاد مبارکه، تولید کننده گندله و کنسانتره با ظرفیت سالیانه ۱۰ میلیون تن در شرقی ترین نقطه ایران  و در اصطلاح ” عسلویه شرق کشور” است. تولید مستمر و پایدار مواد اولیه بزرگتــرین فولاد ساز خاورمیانه و نگاه راهبردی تعریف شده در افق ۱۴۰۴ کشور ، بیش از همه معطوف به تامین پایدار مواد اولیه است.

بی شک بی ثباتی و عدم اطمینان بر بازارنفت، تحریم های ظالمانه، پیش‌بینی کاهش ۵۰ درصدی تقاضای نفت تا سال ۲۰۵۰ و ارزش افزوده ناشی از تولیدات معدنی، لزوم نگاهی ویژه به بخش صنعت و معدن، به عنوان صنعتی پیشران را دوچندان نموده است. ایران کشوری با  بیش از ۷۰ نوع ماده معدنی با ذخایر قابل توجه، جزو کشورهای برتر دنیا به لحاظ ذخایر معدنی است که حدود ۷ درصد از ذخایر معدنی دنیا را در خود جای داده است. اتمام برخی از ذخایر در حال استفاده معدنی، افزایش ظرفیت های فولادی در دست اجرا ، لزوم تامین  پایدار زنجیره تولید و … از جمله دلایلی است که اهمیت شرکت فولاد سنگان به عنوان قلب تپنده تولید در زنجیره تامین فولاد مبارکه را روشن تر می کند. شرکتی که با آینده نگری صحیح و با هدف تولید گندله سنگ آهن در جوار معادنی با ذخیره قطعی ۲/۱ میلیارد تن سنگ آهن تاسیس و حال با تولید بیش از ۲ میلیون تن در شش ماهه نخست جاری، از شریان های حیاتی فولاد مبارکه در پشتیبانی از تولید در این مجموعه است.

رشد ۳۸ درصدی تولید در نیمه نخست سال جاری

فولاد سنگان در شش ماهه اول سال گذشته بیش از یک میلیون و سیصد و هشتاد هزار تن تولید نموده و حال با افزایش بهره وری درخطوط تولید کنسانتره و گندله و کاهش توقفات علی رغم قطعی های حاصل از برق ، توانسته در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، با عبور از مرز بیش از دو میلیون تن گندله، رشد ۳۸ درصد ی در تولید را ثبت نماید.

رکورد شکنی های تاریخی در تولید و سود آوری

در پایان شهریور ماه با تولید بیش از ۴۶۵ هزارتن گندله، بالاترین میزان رکورد ماهیانه تولید گندله از ابتدای بهره برداری تاکنون با همت و تلاش کارکان این شرکت به دست آمده و آمارهای اولین گندله ساز شرق کشور، نشان از رشد ۳۳ درصدی مقدار فروش گندله (تن) در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با عملکرد فروش بیش از ۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تن  دارد.

ثبت بالاترین رکورد تولید اسمی گندله با عبور از مرز ۱۸ هزار تن در روز نیز نشان از ظرفیت سازی و پتانسیل فوق العاده این شرکت در تولید و پشتیبانی پایدار از صنعت دارد.

کسب رکوردهای موثر تولید گندله، برنامه ریزی هوشمندانه در تولید کنسانتره، پتانسیل بالای پرسنل جوان و متخصص و استفاده از ظرفیت های چندگانه شرکت فولاد مبارکه از عناصر مهم در تولید پایدار و البته کسب سود متناسب بوده است که به لطف خدا افزایـش سود ۲۴۶ درصدی شش ماهه نخست سال جاری این شرکت رقم خورده است.

فولاد سنگان بر مدار توسعه متوازن

اقدامات فولاد سنگان در منطقه دایر بر توسعه پایدار، متوازن و همه جانبه است و  طرح های در دست اقدام و توسعه ای این شرکت به عنوان نگین انگشتری توسعه شرق کشور، نویدآبادانی و توسعه ای همگون را در پی خواهد داشت.

2

تاریخ انتشار : ۱ آذر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۷
شناسه مطلب : 39395
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی