اعتراض یک تولیدکننده به قیمت گذاری فولاد: شمش و میلگرد ۵۰۰ تومان زیر قیمت تمام شده!
بهمن قاسمی، مدیرعامل آریان فولاد با انتقاد از نحوه قیمت گذاری شمش و میلگرد در تالار بورس کالا گفت: قیمت شمش فولاد در بورس ۱۳۵۱۱ تومان تعیین شده و میلگرد ۱۴۶۰۰ تومان. این در حالی است که هزینه نورد یعنی تبدیل شمش به میلگرد در شرایط فعلی بیش از 1700 تومان است.

به گزارش  چیلان ، بهمن قاسمی، مدیرعامل آریان فولاد با انتقاد از نحوه قیمت گذاری شمش و میلگرد در تالار بورس کالا گفت: قیمت شمش فولاد در بورس ۱۳۵۱۱ تومان تعیین شده و میلگرد ۱۴۶۰۰ تومان. این در حالی است که هزینه نورد یعنی تبدیل شمش به میلگرد در شرایط فعلی بیش از ۱۷۰۰ تومان است.

نوردکار باید ۳۵۰ تا ۴۰۰ تومان کرایه حمل بدهد، هزینه اکسید و ضایعات (حداقل ۴ درصد) که بیش از ۵۰۰ تومان است و ۳۰۰ تومان هم هزینه بهره بانکی که جمع فقط این سه فقره حدودا برابر ۱۲۰۰ تومان می‌شود که از فاصله شمش و میلگرد در بورس کالا بیشتر است.

مدیرعامل آریان فولاد اضافه کرد: با این حساب بقیه هزینه ها از قبیل بیمه، مالیات، برق، گاز، آب و پرسنل را تولید کننده از کجا بیاورد؟ چرا مسئولین این اجحاف آشکار را نمی بینند؟

قاسمی خاطرنشان کرد: من به عنوان یک تولیدکننده از مدیران بورس کالا درخواست دارم، جانب انصاف را در نظر بگیرند تا تولیدکنندگان در این شرایط پیچیده بتوانند با حداقل‌ها به تولید ادامه دهند. اگر بورس کالا فکر می‌کند این محاسبات درست نیست، محاسبات خود را به صورت شفاف اعلام کند.

2

تاریخ انتشار : ۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۴
شناسه مطلب : 41269
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی