هجوم خریداران شمش در آغاز روند صعودی قیمت/ نتیجه معاملات شمش فولادی در بورس کالا
امروز دوشنبه 21 آذر ماه، بورس کالا میزبان عرضه 125هزار تن شمش بلوم 5sp بود که با احتساب معاملات مچینگ، تقریبا همه این عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش  چیلان ، امروز دوشنبه ۲۱ آذر ماه، بورس کالا میزبان عرضه ۱۲۵هزار تن شمش بلوم ۵sp بود که با احتساب معاملات مچینگ، تقریبا همه این عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت. نتیجه معاملات امروز را در جدول زیر ببینید.

قیمت میانگین موزون شمش ۵sp در معاملات امروز ۱۳۶۰۷ تومان در هر کیلو بود و قیمت کشف‌شده شمش نسبت به هفته پیش افزایش ۳.۳ درصدی را ثبت کرد.

بیشترین قیمت شمش در معاملات امروز مربوط به شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (#کچاد) با میانگین قیمت ۱۴۷۴۲ تومان در هر کیلو بود. فولاد خوزستان (#فخوز) و ذوب آهن اصفهان (#ذوب) هم در رتبه های بعدی قیمتی معاملات امروز قرار گرفتند.

خلاصه تحلیل  چیلان : نسبت حجم معاملات به حجم عرضه‌های امروز، همچون هفته گذشته حدوداً ۱۰۰ درصد بود که به معنی استقبال کامل خریداران شمش است چرا که با توجه به محدودیت های گازی اعمال شده بر زنجیره فولاد و جهش قیمتی آهن اسفنجی، روند صعودی قیمت ها در بازار فولاد آغاز شده و لذا فعالان فولادی خرید زودتر مواد اولیه خود را ترجیح می دهند.

شمش 7

2

تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۰
شناسه مطلب : 46061
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی