احتمال حذف عوارض صادراتی محصولات فولادی/ کارگروه مدیریت بازار امروز تشکیل جلسه می‌دهد
شنیده‌های چیلان‌ از منابع موثق حاکی از این است که امروز در جلسه کارگروه مدیریت بازار وزارت صمت، انتقادات وارده به عوارض صادراتی زنجیره فولاد مورد بررسی قرار می‌گیرد و احتمالا حذف عوارض صادراتی مقاطع طویل و تخت فولادی (نظیر میلگرد و تیرآهن و ورق گرم و سرد) و همچنین کاهش دو پله‌ای میزان عوارض صادراتی شمش، اسلب، آهن اسفنجی و سایر محصولات زنجیره فولاد به تصویب خواهد رسید.

شنیده‌های  چیلان ‌ از منابع موثق حاکی از این است که امروز در جلسه کارگروه مدیریت بازار وزارت صمت، انتقادات وارده به عوارض صادراتی زنجیره فولاد مورد بررسی قرار می‌گیرد و احتمالا حذف عوارض صادراتی مقاطع طویل و تخت فولادی (نظیر میلگرد و تیرآهن و ورق گرم و سرد) و همچنین کاهش دو پله‌ای میزان عوارض صادراتی شمش، اسلب، آهن اسفنجی و سایر محصولات زنجیره فولاد به تصویب خواهد رسید.

کاهش دو پله‌ای عوارض شمش به این معناست که نرخ تعرفه آن از ۱۷ درصد به ۱۱ درصد کاهش خواهد یافت. همچنین احتمالاً نرخ تعرفه صادرات اسلب از ۲۲ درصد به ۱۷ درصد کاهش خواهد یافت.

گفتنی است هفته گذشته وزارت صمت، عوارض صادراتی برخی محصولات فولادی نظیر ورق گالوانیزه، ورق رنگی و مفتول‌های فولادی را حذف کرد.

2

تاریخ انتشار : ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۸
شناسه مطلب : 41905
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی