فولاد خوزستان بر مدار توسعه/ وقتی تهدید محدودیت‌های انرژی به فرصتی برای توسعه تبدیل می‌شود
کارکنان فولاد خوزستان بخش های مهمی از پروژه‌های توسعه را در محدودیت‌های برق و گاز به سرانجام رساندند.

به گزارش  چیلان ،میثم شهنیانی معاون برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها  ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اهمیت پروژه‌های طرح های پایداری تولید و زیست‌محیطی که از اولویت‌های فولاد خوزستان به شمار می‌آیند از زمان محدودیت‌های برق و گاز به منظور پیشبرد پروژهایی که نیازمند توقف هستند، حداکثر استفاده بعمل آمد و تهدید محدودیت اعمال شده تولید به فرصتی برای تسریع در اجرای پروژه ها تبدیل گردید.

شهنیانی در ادامه گفت: در مدت توقفات، بالغ بر ۷۲۰۰ نفر‌ساعت فعالیت پروژه‌ای با مشارکت ارکان پروژه‌ها و واحدهای بهره‌برداری و با یک برنامه‌ریزی فشرده و هماهنگ که پس از برگزاری جلسات متعدد و ایجاد هماهنگی میان واحد برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌ها و فنی و برنامه‌ریزی نت بهره‌برداری انجام شده، با موفقیت اجرا گردید.

شهنیانی از تکمیل و راه اندازی پروژه فاز دوم اتوماسیون DCS پست برق ۲۳۰ کیلو ولت گفت و افزود: این پروژه از مهرماه سال ۹۷ و با هدف پایداری تولید آغاز شده است و در محدودیت‌های برق تکمیل و راه اندازی شد. احداث هفت BCR، باسبار مشترک ترانس T5 به منظور ایجاد امکان جایگزینی خودکار با سایر ترانس‌های کوره‌ای و کاهش توقفات تولیدی، کابل اندازی ۱۲۰ کیلومتر کابل‌های کنترل و حفاظت، یکپارچه کردن سیستم منابع تغذیه پست، فعالیت‌های صورت گرفته پروژه را شامل می‌شوند که چهارم الی ششم تیرماه با خاموشی خط ۸۲۹ و با بکارگیری ۱۵۰۰ نفر‌ساعت بصورت شبانه روزی و همکاری واحد توزیع و تعمیرات برق انجام شد.

وی در ادامه گفت: پروژه توسعه پست ۸۰۰ که از فروردین سال ۹۸ آغاز شده بود، با استفاده از زمان توقفات و بکارگیری ۷۵۰ نفر‌ساعت تکمیل و راه اندازی شد. دکوپلاژ فیدر‌های سوئیچگیر احیا ۲ به منظور پروژه احداث پست ۱-۹و جلوگیری از خاموشی‌های مشترک واحد‌های احیا دو، نصب بریج‌های ارتباطی بین پایه F7 و پایه های F5 و F8 جهت پروژه احداث پست برق ۸۰۱، اتصال خط انتقال ۱۲ اینچ به خط قدیم مربوط به پروژه تفکیک و نوسازی کمپرسور خانه ۶۱۳، اتصال مسیر رفت و برگشت آب از کولینگ تاور ۲۷۸ به هدر اصلی در گالری ۱۸۱ مربوط به پروژه کولینگ تاور ۲۷۸، عملیات اصلاح شوت‌های نوار نقاله ۵۵ مربوط به پروژه شوت های غبار نشان تاور ۱۸، و نصب تجهیزات هودهای بالای سیلوی دخیره اسفنجی ۲ و ۳ و ۴ در پروژه غبارگیر C4-96، اصلاح و تعویض داکت نصب شده و نصب هود و ساپورت مربوط به غبارگیر‌‌های ۰۲-۱۰&۰۳-۱۰ دیگر پروژه‌های بودند که با استفاده از محدودیت‌های برق و بدون توقف دادن به واحدهای تولیدی اجرا شدند‌.

معاون برنامه ریزی و اجرای پروژه ها گفت: در پایان لازم است از حمایت‌های مدیرعامل، قائم مقام ها و مشاور مدیرعامل، تلاش شبانه‌روزی ارکان پروژه‌ها، مجموعه واحدهای معاونت بهره‌برداری و برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام شده، کمال تشکر و قدر‌دانی نمایم.

2

تاریخ انتشار : ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۸
شناسه مطلب : 43032
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی