مهندس ایرج رخصتی:محصولات جدید ذوب آهن به صنعتی شدن ساخت و ساز مسکن کمک می کند
در صنعت فولاد و در بخش تولید محصولات ساختمانی ، دیگر نباید به تولید فولادهای عمومی اکتفا کنیم . در این راستا ذوب آهن اصفهان ، فولادهای جدید ، خاص و صنعتی را تولید می کند .

به گزارش  چیلان ،مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در نخستین همایش فناورانه صنعت ساختمان و مسکن که ۱۴ شهریور ماه در سالن همایش های مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی با محوریت طرح جهش تولید مسکن برگزار شد ضمن بیان مطلب فوق گفت :  خوشبختانه امروز شاهدیم که مرکز تحقیقات وزارت راه ، مسکن و شهرسازی به دنبال تحول صنعت ساختمان است تا ضمن بهبود معماری ساختمان ، مزایایی همچون کاهش هزینه و افزایش سرعت ساخت و ساز نیز حاصل گردد که این امر مستلزم ، تغییر در نوع ساخت وساز و صنعتی سازی است .

مهندس رخصتی اظهار داشت :صنعتی سازی در ساخت و ساز نیاز به استفاده از محصولات جدید دارد تا کیفیت ، سرعت و ایمنی در ساخت و ساز متحول شد .

وی افزود : جهت مرتفع سازی دیگر نمی توان از محصولات عمومی استفاده کرد و لذا باید به سمت تولید محصولات جدید با تکنولوژی جدید برویم که در این راستا ذوب آهن تولید انبوه محصولاتی همچون تیرآهن های بال پهن را محقق ساخته که مزایای استفاده از آن در راستای شاخص های صنعتی سازی است .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه ایران با ۳۰ میلیون تن تولید رتبه دهم تولید فولاد دنیا را دارد و ظرفیت تولید بیش از ۴۰ میلیون هم موجود است  در حالیکه قبل از انقلاب تنها یک کوره بلند با تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن در اختیار  داشتیم گفت : با توجه به جمعیت ومصرف سرانه فولاد ، هم اکنون با تولید مازاد مواجه هستیم که باید صادر شود و لذا حرکت صنایع فولادی به سمت تولید محصولات خاص مشکلی در تامین محصولات فولادی عمومی ایجاد نمی کند .

مهندس رخصتی با اشاره به ضرورت  بهره گیری بیشتر از سازه های فولادی در صنعت ساختمان کشور ، گفت : محصولات جدید ذوب آهن به توسعه صنعت ساختمان و صنعتی سازی کمک می کند و به طور کلی صنعت فولاد کشور برای پاسخگویی به نیاز های جدید باید به سمت تولید فولادهای خاص برود .
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت : یکی از رویکردهای جدید این مجتمع عظیم صنعتی در بخش فروش که در بورس کالا انجام می شود ، تعریف سبد محصولات بر اساس نیاز پروژه هاست که موجب کاهش هزینه های انبوه سازان و تسهیل ساخت و ساز است  .

وی همچنین به تولید محصولات جدید در شرکت تارابگین ذوب آهن اصفهان از جمله دیوارهای پیش ساخته با ویژگی های جدید و همچنین امکان استفاده از سرباره های ذوب آهن در تولید بتن های خاص نیز اشاره کرد و گفت : امیدوارم این مجتمع عظیم صنعتی که با تولید ریل ملی توسعه حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی کشور را رقم زد ، امروز نیز بتواند به عنون همکار مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و سایر نهادهای ذیربط در تحول صنعت ساختمان کشور نقش خود را به خوبی ایفا نماید.

شایان ذکر است نخستین رویداد فناورانه صنعت ساختمان و مسکن ۱۴ شهریور ماه با حضور مهندس رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس ، دکتر غفاری رئیس سازمان ملی زمین و مسکن ، مدیرعامل بانک مسکن ، سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، رئیس مرکز توسعه و سیاستهای راهبری وزارت راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین و متخصصین و فعالان صنعت ساختمان کشور برگزار شد .

در این رویداد پنل های تخصصی با عناوین ، صنعتی سازی و افزایش کیفیت و سرعت ساخت و ساز ، اقتصاد مسکن ، کاهش هزینه ها و روش های تامین مالی و صرفه جویی در مصرف انرژی نیز برگزار شد و در پایان هر پنل به سوالات حضار پاسخ داده شد.

رخصتی 4

2

تاریخ انتشار : ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۶
شناسه مطلب : 44158
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی