تولیدکنندگان نبشی و ناودانی در نشست چهارم خود چه توافقاتی داشتند؟
چهارمین نشست هم اندیشی تولیدکنندگان نبشی و ناودانی روز گذشته 29 دی ماه برگزار شد و تثبیت قیمت مهم ترین تصمیم این جلسه بود. ضمن اینکه چند شرکت از جمله آریان فولاد و فایکو هم به شرکت های حاضر در این جلسات اضافه شدند.

حمید رضا طاهری زاده نایب رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص این جلسه و نتایج آن به خبرنگار  چیلان  گفت: این جلسه با حضور تعداد زیادی از نوردکاران نبشی و ناودانی برگزار شد و بیشتر مباحثی پیرامون ایجاد ثبات در بازار و پرداخت های مالیاتی به موقع مطرح شد.

وی با تاکید بر افزایش کیفیت محصولات تولیدی کارخانجات نوردی اضافه کرد: بحث مهم دیگر این بود که تلاش شود در حوزه نبشی و ناودانی هم  شمش های با کیفیت از کارخانجاتی که استانداردهای لازم را دارند خریداری شود تا نبشی و ناودانی با کیفیت در بازار داشته باشیم. در واقع قرار شد کمپین عدم خرید شمش بی کیفیت و بدون فاکتور با جدیت ادامه پیدا کند چرا که این مسئله هم به نفع مصرف کنندگان است و هم تولیدکنندگان.

طاهری زاده خاطر نشان کرد: خوشبختانه این جلسات از رقابت منفی در بازار جلوگیری کرده و موجب شده ثبات در بازار حاکم شود و لذا قرار شد که تولیدکنندگانی که در جلسات این رسته حضور دارند این هفته نیز قیمت فروش خود را ثابت نگه دارند.

نایب رئیس انجمن فولاد در پاسخ به سوال خبرنگار چپلان در خصوص پیش بینی روند آتی بازار فولاد هم گفت: نظر به اینکه در دی ماه سرما شدید بوده و در اکثر نقاط کشور هم برف و بارندگی داشتیم بالطبع همیشه دی ماه یکی از ماه های آرام فولاد کشور هست ولی بنده معتقدم که از اواسط بهمن بازار بهتری خواهیم داشت و تقاضاها دوباره برمی گردد و ساخت و سازها هم هرچند کم دوباره شروع می گردد و انشاا که دوران بهبود فولاد را در پیش رو خواهیم داشت.

مصطفی عبداللهی، مدیر عامل نورد فولاد تهران هم در گفتگو با  چیلان  اظهار داشت: در این جلسه قرار بر این شد که قیمت ها بر پایه همان مبنای قیمتی که هفته قبل گذاشتیم ثابت بماند. همچنین قرار شد که در جلسات بعد از کارشناسان سازمان امور مالیاتی هم در جلسه حضور پیدا کنند و تلاش کنیم تا معاملات حوزه نبشی و ناودانی از خرید شمش تا فروش محصول با فاکتور رسمی و پرداخت کامل و به موقع مالیات انجام شود.

وی با اشاره به اضافه شدن برخی شرکت ها در جلسات هم اندیشی گفت: سعی کرده ایم بتوانیم حضورحداکثری شرکت های تولیدکننده نبشی و ناودانی را در جلسات داشته باشیم که خوشبختانه طی جلسه اول تا الان شرکت هایی مثل ناب تبریز، فایکو و آریان فولاد هم به جمع ما اضافه شده اند و امیدواریم در جلسات بعدی حضور گروه صنعتی شکفته را هم شاهد باشیم که در آن صورت تقریبا همه تولیدکنندگان مطرح نبشی و ناودانی در نشست های هم اندیشی حضور خواهند داشت.

عبداللهی روند پیشرفت جلسات را مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد: جلسات هر چقدر جلوتر می رود بهتر و منسجم تر می شود و امیدواریم که در سال جدید بتوانیم نتایجش را ببینیم. در واقع جلسات یک ثبات و امنیتی به بازار داده هر چند که به طور کلی بازار مقداری کاهش قیمت هم داشته ایم ولی مهم این است که تفاوت قیمت تولیدکنندگان با یکدیگر کاهش پیدا کرده و این خودش می تواند تضمینی برای خریداران ما باشد که با امنیت بیشتری خرید کنند.

2

2

تاریخ انتشار : ۳۰ دی ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۴
شناسه مطلب : 10006
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی