گزارش چیلان از WorldSteelرشد ۷ درصدی تولید فولاد در ژانویه ۲۰۱۷/ ایران رتبه چهاردهم خود را حفظ کرد
تولید فولاد 67 عضو انجمن جهانی فولاد در ماه ژانویه 2017، 7 درصد رشد یافت و از 136 میلیون و 514 هزار تن گذشت و ایران با یک میلیون و 520 هزار تن رتبه چهاردهم خود را حفظ کرد.

به گزارش  چیلان  یک ماه از سال ۲۰۱۷ می گذرد و جهان شاهد رشد تولید فولاد در نخستین ماه از سال جاری بود.

آمارهای منتشر شده از سوی انجمن جهانی فولاد نشان می دهد، تولید فولاد خام جهان در ژانویه امسال ۱۳۶ میلیون تن را رد کرد درحالی که در ژانویه ۲۰۱۶ تولید فولاد خام این کشورها ۱۳۴ میلیون و ۱۶۶ هزار تن بود.

چین با تولید ۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن همچنان در صدر تولیدکنندگان برتر جهان قرار دارد. این کشور در ژانویه رشد ۷.۴ درصدی را نسبت به ژانویه ۲۰۱۶ به ثبت رسانده اما تولیداتش به مقدار ناچیزی (۱۹ هزار تن) از دسامبر پارسال کمتر است.

بعد از چین، ژاپن با تولید ۹ میلیون تن فولاد خام قرار دارد. ژاپن هم مانند چین رشد تولید را به ثبت رسانده و تولیدات این کشور ۲.۷ درصد بالاتر از ژانویه ۲۰۱۶ است.

هند توانسته تولید فولاد خود را ۱۲ درصد افزایش دهد و به رقم ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن برساند.

بعد از هند هم آمریکا در رتبه چهارمین تولیدکننده برتر فولاد خام جهان قرار دارد. تولید این کشور ۶ میلیون و ۸۷۴ هزار تن ثبت شده که از تولیدات ژانویه ۲۰۱۶ یعنی ۶ میلیون و ۴۵۶ هزار تن ۶.۵ درصد بالاتر است.

رتبه روسیه با تولید ۶ میلیون و ۱۸۳ هزار تن در ژانویه ۲۰۱۷ بعد از آمریکا یعنی پنجم جهان است. روسیه ۱۱.۶ درصد تولید فولاد خود را ارتقا داده چراکه در ژانویه سال قبل تنها ۵ میلیون و ۵۴۰ هزار تن فولاد خام تولید کرده بود.

کره جنوبی ششمین تولیدکننده برتر جهان در تولید فولاد جهان توانسته ۵ میلیون و ۸۶۰ هزار تن تولید داشته باشد. که این عدد هم ۳.۲ درصد بیش تر از ژانویه ۲۰۱۶ است.

بعد از کره جنوبی، آلمان از اتحادیه اروپا رتبه هفتم تولیدکننده برتر جهان را به خود اختصاص داد. این کشور درژانویه ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تن فولاد تولید کرد که ۱.۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

ترکیه هم توانسته با تولید ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تن و رشد ۱۲.۸ درصدی نسبت به ژانویه ۲۰۱۶ خود را در بین ۱۰ تولیدکننده برتر فولاد جهان قرار دارد و رتبه هشتم خود را تثبیت کند.

برزیل بعد از ترکیه و در رده نهم قرار گرفته و تولیداتش به ۲ میلیون و ۸۵۶ هزار تن رسیده است که ۱۴.۴ درصد بالاتر از ژانویه یک سال قبل بوده است.

قبل از ایران که همچنان با تولید یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن فولاد خام در ژانویه در رتبه چهاردهم قرار دارد به ترتیب اکراین با تولید ۲ میلیون و ۱۰۳ هزار تن (۸.۵ درصد رشد)، تایوان با تولید یک میلیون و ۸۷۰ هزار تن (۴.۴ درصد رشد)، ایتالیا با تولید یک میلیون و ۸۲۵ هزار تن (۰.۳ درصد رشد) و اسپانیا با تولید یک میلیون و ۱۶۳ هزار تن (افت ۴.۲ درصدی) قرار گرفته اند.

در یک جمع بندی می توان گفت، آسیا با تولید ۹۳ میلیون و ۴۱۳ هزار تن همچنان صدرنشین در تولید فولاد خام است که این مسئله به جهت وجود ۵ تولیدکننده برتر شامل چین، ژاپن، هند، کره جنوبی و تایوان است.

خاورمیانه در ژانویه تولید ۲ میلیون و ۵۶۷ هزار تن را ثبت کرده بود که حدود ۵۹.۲۱ درصد آن متعلق به ایران با توید یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن بود. ایران در اولی ماه از سال ۲۰۱۷ رشد ۱۱.۳ درصدی را در تولیدات به ثبت رسانده است.

در آمریکای جنوبی به جهت حضور برزیل تولیدات به ۳ میلیون و ۵۶۲ هزار تن رسیده و در آمریکای جنوبی تولید ۹ میلیون و ۴۴۴ هزار تن شده است.

در اتحادیه اروپا با ۲۸ کشور، تولید ۱۳ میلیون و ۸۲۴ هزار تن شده و در کشورهای CIS به ۸ میلیون و ۹۳۵ هزار تن رسیده است.

2

تاریخ انتشار : ۴ اسفند ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۹
شناسه مطلب : 11064
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی