رشد ۸۳ درصدی صادرات فولادسازان بزرگ کشور
بررسی آمارها نشان می دهد فولادسازان بزرگ کشور در فروردین ماه امسال بالغ بر 359 هزار و 573 تن فولاد صادر کردند که 83 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

به گزارش  چیلان ، کانال کامودیتی در جدیدترین مطلب منتشر شده خود به ارائه آماری از صادرات شرکت های بزرگ فولادساز کشور پرداخته و بررسی این آمار نشام می دهد خوزستان همچنان پیش تاز در امر صادرات است.

فولاد خوزستان در فروردین ماه ۹۶ بالغ بر ۱۶۷ هزار و ۹۵ تن انواع اسلب، بیلت و بلوم صادر کرد که درمقایسه با پارسال ۷۴ درصد داشت. این شرکت در فروردین سال قبل بیش از ۹۶ هزار تن صادرات داشت.

بعد از خوزستان، ذوب آهن اصفهان توانست ۶۲ هزار و ۴۲۱ تن تیرآهن، میلگرد و شمش صادر نماید که این شرکت نیز رشد ۹ درصدی را صادرات به ثبت رساند چراکه صادرات آن در فروردین سال گذشته ۵۷ هزار و ۵۱۰ تن بود.

فولاد هرمزگان سومین شرکت موفق در امر صادرات در فروردین ماه بود. این شرکت که در فروردین سال قبل صادراتی نداشت امسال بالغ بر ۵۲ هزار تن اسلب صادر کرد.

فولاد مبارکه که گویا تمرکز بر عرضه داخلی را در دستور کار دارد، در فروردین ماه تنها توانست ۵۰ هزار و ۶۶۹ تن انواع ورق، تختال و کلاف صادر نماید که البته از مدت مشابه سال گذشته ۸۵ درصد بالاتر بود.

گفتنی است، فولاد آلیاژی ایران، فولاد خراسان و فولاد اکسین به ترتیب ۲۱ هزار و ۷۷۸ تن، ۴ هزار و ۲۴۹ تن و هزار و ۳۶۱ تن صادرات داشتند که البته فولاد آلیاژی رشد چشمگیری را نشان می دهد اما خراسان و اکسین در صادرات عملکرد منفی در نخستین ماه از سال جاری داشتند.

chilan4 11

2

تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۱
شناسه مطلب : 12334
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی