فاز نخست فولاد سبزوار طی سال جاری راه اندازی می شود
فاز نخست فولاد سبزوار با سرمایه گذاری بیش از 500 میلیارد تومانی، طی سال جاری راه اندازی می شود و درصورت تامین مالی 270 میلیون یورویی، فاز دوم آن آغاز می گردد که اجرای آن نیز 2 سال زمان نیاز دارد.

رمضانعلی سبحانی فر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهره‌برداری فاز نخست فولاد سبزوار طی سال جاری، اظهار داشت: این پروژه با پیشرفت ۱۵ درصدی تا سال ۹۱ متوقف بود که از ابتدای سال ۹۱ با تخصیص اعتبار فعالیت راه‌اندازی خود را دوباره شروع کرد.

وی با بیان اینکه برای فاز نخست فولاد سبزوار تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: برای اجرای فاز دوم این پروژه، ۲۷۰ میلیون یورو معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ظرفیت تولید پروژه فولاد سبزوار در فاز نخست را ۸۰۰ هزار تا یک‌میلیون تن آهن اسفنجی دانست و ادامه داد: اجرای فاز نخست این پروژه ظرفیت اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای هزار نفر را دارا بوده و در فاز دوم نیز برای ۲ هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.

سبحانی‌فر با اشاره به تولید ورق در فاز دوم پروژه فولاد سبزوار، بیان کرد: فاز دوم این پروژه، زمینه فعالیت صنایع‌ پایین دستی را برای شهرستان فراهم می‌کند، با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز کارخانه‌های اتاق‌سازی ماشین سنگین و یخچال‌سازی می‌توانند فعالیت کنند.

وی یادآورشد: برای راه‌اندازی فاز دوم این پروژه دو سال زمان مورد نیاز است.

2

تاریخ انتشار : ۸ خرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۶
شناسه مطلب : 12630
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی