توافق برای واگذاری ۲۰ درصد سهام فولاد مکران به مرزنشینان
20 درصد سهام فولاد مکران به مرزنشینان سیستان و بلوچستان واگذار می شود.
به گزارش  چیلان ، عبدالرحیم کردی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: طی امضای تفاهم‌نامه‌ای با تعاونی مرزنشینان استان سیستان و بلوچستان ۲۰ درصد از سهام شرکت فولاد مکران به جامعه محلی واگذار شد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری ثابت ارزی این شرکت ۱۴۷ میلیون یورو است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، بازگشت سرمایه در این طرح سه سال است و پیش بینی می‌شود، این اقدام بخش فولاد در جنوب شرق کشور را متحول کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: سهامداران شرکت فولاد مکران گروه مالی بانک ملت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایمیدرو، هولدینگ توسعه صنایع معدنی امید و سازمان منطقه آزاد چابهار هستند.

کردی خاطرنشان کرد: این اقدام از سوی شرکت مکران که با توجه به نقش و مشارکت جامعه محلی در توسعه پایدار برداشته شده در فاز اول برای بیش از ۳۰۰۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه اهداف اجرای طرح فولاد مکران در چابهار بر مبنای نیاز بازارهای داخلی و خارجی در افق سال ۱۴۰۴ تعرف شده است، گفت: این طرح شامل واحدهای گندله سازی، احیاء مستقیم، فولادسازی، نورد گرم ورق، نورد مقاطع و نورد سیم میلگرد است.

لازم به ذکر است، پروژه فولاد مکران در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار در سال ۱۳۹۳ به صورت سهامی خاص و مالکیت صنعتی منطقه آزاد تجاری چابهار به ثبت رسیده است.

2

تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
منبع : خبرگزاری میزان
شناسه مطلب : 14660
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی