اتحادیه اروپا سرانجام تعرفه ضد دامپینگ را اعمال کرد
در پی اقدام جدید اتحادیه اروپا بر وضع تعرفه های ضد دامپینگی بر واردات فولاد از کشورهای روسیه، اکراین، برزیل و ایران بهترین راهکار تغییر مسیر از بازارهای اروپایی به سایر کشورها است اقدامی که روسیه انجام داده و معتقد است این تصمیم هیچ گونه تاثیری بر واردات ورق گرم کشورش ندارد.

به گزارش  چیلان ، روزنامه رسمی اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه از امروز تعرفه ضد دامپینگ بر فولاد تولیدی ایران، بزریل، روسیه و اوکراین اعمال می‌کند.

اتحادیه اروپا پس از شکایت تولیدکنندگان اروپایی فولاد تصمیم گرفته است تا تعرفه‌هایی بر فولاد نورد گرم صادراتی برزیل، ایران، روسیه و اوکراین اعمال کند.

تولیدکنندگان اروپایی ادعا کردند تولیدات فولاد این کشورها که در ساخت و ساز و ساخت ماشین‌آلات استفاده می‌شود با قیمت بسیار ارزان فروخته می‌شود.

روزنامه رسمی اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه از امروز تعرفه‌های ضد دامپینگ بین ۱۷.۶ تا ۹۶.۵ یورو (۲۰.۶ تا ۱۱۲.۸ دلار) بر هر تن از فولاد تولیدی این ۴ کشور اعمال خواهد کرد.

کمیسیون اروپا در ابتدا پیشنهاد کرد تا یک قیمت حداقل ۴۷۲.۲۷ یورو به ازای هر تن اعمال کرد اما پس از اینکه نتوانست حمایت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را جلب کند، پیشنهاد خود را تغییر داد.

اتحادیه فولاد اروپا، یوروفر که این شکایت را ارائه کرده است، از کنار رفتن پیشنهاد حداقل قیمت ابراز خوشحالی کرد اما از اینکه این کمیسیون اعمال قیمت ثابت را به جای اعمال تعرفه‌های عادی برگزیده بوده است، ابراز ناراحتی کرد.

درحال حاضر، بر فولاد نورد گرم تولیدی چین نیز از سوی اتحادیه اروپا تعرفه‌هایی وضع شده است.

بر هر تن فولاد ایران نیز ۵۷.۵ یورو تعرفه اعمال می‌شود. بر هر تن فولاد برزیل ۵۳.۴ تا ۶۳ یورو، بر هر تو فولاد اوکراین ۶۰.۵ یورو، بر هر تن از انواع فولاد روسیه سه قیمت ۱۷.۶، ۵۳.۳ و ۹۶.۵ یورو اعمال می‌شود.

بانک سرمایه‌گذاری بی‌سی‌اس اعلام کرد این اقدام هیچ تاثیری بر شرکت‌های فولاد نورد داغ روسیه ندارد چراکه قبلا این حجم فولاد صادراتی به بازارهای اروپایی را به سمت دیگر بازارها تغییر داده است.

2

تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۱
منبع : خبرگزاری فارس
شناسه مطلب : 14688
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی