آنچه درمورد فولاد چادرملو باید بدانیم+جزئیات افتتاح این کارخانه توسط وزیر صمت
امروز و با حضور دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و همینطور دکتر شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان یزد، نخستین کارخانه فولاد هات شارژ در ایران مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش  چیلان ، این نخستین واحد هات شارژ در ایران است که در سایت اردکان چادرملو قرار دارد که البته بهره برداری آزمایشی آن بهمن ماه سال آینده آغاز و در اردیبهشت امسال نخستین شمش در آن تولید گردید.

این کارخانه نخستین محصولات خود را در مرداد ماه به سرمد ابرکوه بارگیری و ارسال کرده بود.

گفتنی است در این واحدهای تولیدی، سالیانه یک میلیون تن، قابل ارتقاء تا ۱.۳ میلیون تن فولاد تولید می شود.

برای ساخت این واحد فولادی از آخرین فناوری روز دنیا استفاده شده که ویژگی آن برخورداری از روش (هات شارژ) برای تولید شمش فولاد است . در این روش که آخرین تکنولوژی تولید فولاد است، آهن اسفنجی پیش از سرد شدن و با دمای ۶۰۰ درجه مستقیماً وارد کوره های ذوب در کارخانه فولاد می شود و در نتیجه موجب صرفه جویی ۳۰ درصدی مصرف برق و ۴۳ درصدی مصرف آب می گردد چراکه دیگر نیازی به گداخته نمودن محصول ورودی به خط فولادسازی نیست. افت دما هم در این فرایند ناچیز است و سبب می شود کل مصارف در بخش های نسوز و الکترود هم کاهش یابد که در نهایت به پایین آمدن قیمت تمام شده،‌ می انجامد. علاوه بر این به طور غیرمستقیم نیز مصرف سایر مواد جانبی (Additives) پایین می آید.

لازم به ذکر است، واحد احیای مستقیم این مجتمع در مجاورت کارخانه فولاد در حال ساخت است.

نوریان، مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو نیز درخصوص این واحد تولیدی عنوان کرد: این واحد تولیدی در فضایی به وسعت ۳۶۰ هزار مترمربع با زیربنای ۱۳۲ هزار متر احداث شده و برای بهره برداری از آن بالغ بر ۱۷۱ هزار یورو سرمایه گذاری ارزی و بیش از ۳ هزار و ۳۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی شده و با بهره برداری از آن برای بالغ بر ۶۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

42 5

2

تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۲
شناسه مطلب : 16641
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی