آمار تولید فولاد کشور در 10 ماهه 96 منتشر شد:تولید فولاد ایران به ۱۸.۳ میلیون تن رسید/ رشد تولید همه محصولات فولادی به جز میلگرد
آمار منتشر شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران مربوط به 10 ماهه امسال نشان می دهد رشد 19 درصد و 9 درصد به ترتیب در بخش فولاد میانی و محصولات فولادی به ثبت رسیده است.

به گزارش  چیلان ، فولادسازان کشور در ۱۰ ماهه امسال ۱۸ میلیون و ۳۶۲ هزار تن فولاد میانی تولید کردند که این رقم ۱۹ درصد از ۱۵ میلیون و ۴۰۵ هزار تن مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

همچنین از این میزان فولاد میانی در این مدت ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تن سهم بیلت و بلوم و ۸ میلیون و ۴۶۲ هزار تن اسلب است.

فولادسازان همچنین رشد ۹ درصدی در تولید محصولات فولاد میانی را شاهد بودند که تمامی محصولات بجز میلگرد رشد را به ثبت رساندند.

مجموع تولید محصولات فولادی ۱۶ میلیون و ۳۹۸ هزار تن گزارش شده که از این میزان ۶ میلیون و ۴۱۵ هزار تن به ورق گرم، ۵ میلیون و ۱۶۷ هزار تن به میلگرد، یک میلیون و ۹۵۰ هزار تن به ورق سرد، یک میلیون و ۲۵۸ هزار تن به ورق پوششدار و ۹۰۵ هزار تن تیرآهن اختصاص داشت.

رشد تیرآهن ۵ درصد، ورق گرم ۱۰ درصد، ورق سرد ۲۶ درصد و ورق پوششدار ۴۲ درصد بود درحالی میلگرد افت ۷ درصدی را به ثبت رساند.

گفتنی است براساس آمار انجمن تولید فولاد میانی هم در مدت مذکور ۱۸ میلیون و ۳۶۲ هزار تن بود که ۱۹ درصد از رقم ثبت شده در ۱۰ ماهه پارسال بیشتر است. رقم آهن اسفنجی تولید شده در سال گذشته ۱۵ میلیون و ۴۰۵ هزار تن بود.

46 4

2

تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
شناسه مطلب : 16803
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی