سوددهی بالای فولادسازان ترکیه ای در سال ۲۰۱۷
گزارش ها حاکی از آن است که تولید فولاد خام ترکیه در بین ماه های ژانویه تا نوامبر 13 درصد رشد داشته و به 34 میلیون و 200 هزار تن رسیده است که سهم تولید به روش کوره قوس الکتریکی 69 درصد است. برآورد این بود در سال 2017 بالغ بر 37 میلیون و 300 هزار تن فولاد خام تولید شود که براساس گزارش انجمن جهانی فولاد به 37 میلیون و 524 هزار تن رسید.

به گزارش  چیلان ، بهبود عملکرد فولادسازان ترکیه ای در سال ۲۰۱۷ و سوددهی بالای آنها در تولید فولاد خام به ویژه به روش کوره قوس الکتریکی، تقاضای قراضه را در این کشور تحت تاثیر قرار داد.

اگرچه آمار نهایی تجارت در سال گذشته هنوز منتشر نشده است اما انتظار می رود که در سال ۲۰۱۷ مصرف قراضه در ترکیه با ۱۶.۵ درصد رشد مواجه شده باشد.

مصرف مواد اصلی فولادسازی در سال گذشته ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخمین زده می شود که این رقم از ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تن سال ۲۰۱۶۵ بالاتر است.

حدود ۹.۵ میلیون تن از این رقم یعنی سهمی معادل ۳۲ درصد تامین داخلی شده است.

فولادسازان ترکیه ای هم در سال قبل ترجیح داده اند بر روی همکاری با فعالان حوزه قراضه تمرکز کنند و به واسطه کسب حاشیه سود بالاتر، از خرید محصولات نیمه نهایی یا مواد اولیه جایگزین نظیر سنگ آهن امتناع کرده اند. بنابراین به طور قابل توجهی واردات قراضه به ترکیه افزایش یافت.

2

تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۴
شناسه مطلب : 16853
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی