اکتشافات فقط به سنگ آهن محدود نشود
باید اولویت اصلی کشور در سال های آتی اکتشاف باشد و میدکو از طریق پهنه های کرمان، قزوین و اردبیل به این موضوع توجه کرده و در حال مطالعه بر روی 10 پهنه اکتشافی در کشور هستیم.

علی پالیزدار قائم مقام مدیر عامل و عضو هیئت مدیره میدکو در گفت و گو با  چیلان  گفت: با توجه به اینکه در افق ۱۴۰۴ نیازمند ۱۵۰ میلیون تن سنگ آهن هستیم و درحال حاضر ذخایر کشف شده کشور تنها ۲.۷ میلیارد تن است باید فکر اساسی برای اکتشافات کرد در غیر این صورت پس از ۱۷ و نهایتا ۲۰ سال ذخایرمان جوابگوی نیاز واحدهای داخلی نخواهد بود.

وی افزود: باید اولویت اصلی کشور در سال های آتی اکتشاف باشد همچنانکه ما نیز در میدکو از طریق پهنه های کرمان، قزوین و اردبیل به این موضوع توجه کرده ایم و در حال مطالعه بر روی ۱۰ پهنه اکتشافی در کشور هستیم.

پالیزدار ادامه داد: این اکتشافات نباید فقط به حوزه سنگ آهن محدود شود بلکه زغال سنگ نیز نیازمند اکتشافات است چراکه از ۱۲ تا ۱۳ میلیارد تن ذخایر شناسایی شده تنها ۱.۱ میلیارد تن ذخیره قطعی به ثبت رسیده است. بنابراین در این حوزه نیز اکتشافات وسیعی می خواهیم و مشکل اشتغال و محرومیت زدایی هم قطعا با این اقدام حل خواهد شد.

2

تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۲
شناسه مطلب : 17066
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی