مدیر عامل ذوب آهن هم به شایعات آبی واکنش نشان داد: کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در ذوب آهن/ تشریح پروژه های در حال انجام برای کاهش مصرف آب
ذوب آهن هم پس از انتشار اخبار خلاف واقعیت در فضای مجازی مبنی بر توقف یا کاهش تولید شرکت به لیل وضعیت آب در استان اصفهان همچون فولاد مبارکه واکنش نشان داد و مدیرعامل این شرکت در نامه ای به رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی موضع گیری این شرکت را تشریح کرد.

به گزارش  چیلان ، در نامه احمدی صادقی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان آمده است: نظر به شایعات مطرح شده در خصوص توقف یا کاهش تولید شرکت ذوب آهن اصفهان به دلیل وضعیت آب در این استان، باید اظهار داشت که شرکت ذوب آهن اصفهان با توجه به روند کاهش بارندگی در استان اصفهان و در جهت مدیریت منابع استان از سال ها پیش اقدامات لازم درخصوص مصرف بهینه آب و صرفه جویی حداکثری را با انجام پروژه های مختلف آغاز کرده است.

وی گفت: نتیجه این اقدامات منجر به کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در سال ۹۶ نسبت به ۷۹ بوده و این در حالی است که شرکت در طول این دوران پروژه های توسعه ای و افزایش تولید نیز داشته است.

صادقی در ادامه نامه به بحران آب در سال ۹۷ هم اشاره داشت و افزود: شرکت پروژه های دیگری نیز در دست اقدام دارد تا ذوب آهن بتواند ضمن افزایش تولید، مصرف آب سال ۹۷ را نسبت به سال گذشته کاهش دهد. همچنین لازم به ذکر است که منابع تامین آب کارخانه عمدتا از پساب های خریداری شده و پساب های کارخانه و آب های در دسترس می باشد و تمامی خطوط تولید کارخانه در حال کار و برنامه تولید در حال اجرا می باشد.

وی اهم پروژه های انجام شده و پروژه های در دست اقدام ذوب آهن را جهت کاهش مصرف آب را چنین تشریح کرد و گفت: انتقال پساب انسانی تصفیه خانه زرین شهر با اراضی ذوب آهن، آبزدایی از لجن کنورتر و بازگشت آب به سیکل کارخانه، مونتاژ خط برگشت پساب آب بدون نمک خط B در تصفیه خانه شیمیایی جدید، بهره برداری از سیستم تغلیظ لجن در پمپ خانه آبزدایی فولادسازی، بازسازی برج های خنک کننده، برنامه ریزی و پیگیری جهت تصفیه و بازیافت فاضلاب های غیرسمی صنعتی کارخانه، برنامه ریزی و پیگیری جهت احداث تصفیه خانه پساب های خریداری کارخانه و برنامه ریزی و پیگیری جهت احداث برج های خشک در نیروگاه ها از جمله این طرح هاست.

58 3

2

تاریخ انتشار : ۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۴
شناسه مطلب : 17535
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی