رشد ۶۵ درصدی سود نقدی هر سهم چادرملو در سال مالی ۹۶
در مجمع عادی سالیانه شرکت چادرملو که با حضور 93 درصدی سهامداران رسمیت یافت، سود نقدی به ازای هر سهم این شرکت برابر با 33 تومان تصویب شد که 65 درصد بالاتر از سود نقدی تقسیم شده سال مالی 95 می باشد چراکه سود نقدی سال مالی 95 بالغ بر 20 تومان بود.

به گزارش  چیلان ، محمد نوریان مدیرعامل شرکت چادرملو با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای این شرکت اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در تامین مالی انتقال آب خلیج‌فارس به استان یزد از جمله طرح‌های توسعه‌ای چادرملو بوده که تاکنون بانک‌های عامل اقدامی مثبت در راستای حمایت از شرکت برنداشته‌اند بنابراین احتمال افزایش سرمایه در راستای پیشبرد این طرح وجود دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، گندله‌سازی ۴ میلیون تنی دوم و کارخانه نورد یک میلیون تنی در اردکان نیز در دستور کار قرار گرفته و این طرح‌ها در مرحله جذب سرمایه‌گذار برای تامین مالی و اجرای پروژه هستند.

وی همچنین با اشاره به طرح فولاد مکران تاکید کرد: طرح ۱۰ میلیون تنی فولاد مکران با همکاری فولاد مبارکه و گل گهر پس از اتمام فاز مطالعات فنی و اقتصادی، گام در مسیر اجرایی شدن خواهد گذاشت.

گفتنی است شرکت معدنی و صنعتی چادرملو دارای فعالیت اکتشاف و استخراج و بهره برداری از معادن سنگ آهن و تولید کنسانتره از آن و تولید گندله، تولید سنگ آهن (لامپ) تولید محصولات فولادی، نصب و راه اندازی و نگهداری و تعمیرات و بازرسی فنی سرویس تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز شرکت، خرید و تهیه انواع و اقسام ماشین آلات و تجهیزات و تاسیسات و مصالح مورد نیاز برای انجام موضوع فعالیت شرکت، انجام خدمات مهندسی، مشاوره، آموزش مدیریت و فراهم نمودن دانش فنـی از داخل و یا خـارج برای تحقق موضـوع فعالیت شرکت می باشد.

همچنین مشارکت و سرمایه گذاری با اشخاص حقیقی و حقوقی و بانکها و موسسات اعتباری داخلی و خارجی در سایر شرکتها و طرحهای معدنی و صنعتی، انعقاد قراردادهای پیمانکاری به منظور ارائه خدمات فنی و مهندسی و بهره برداری از معادن و فرآوری آن و مبادرت به کلیه امور بازرگانی از قبیل خرید و فروش، صادرات و واردات و کلیه امور عملیاتی که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم در جهت اجرای موضوع شرکت ضرورت داشته باشد.

انتشار فروش اوراق قرضه و اوراق مشارکت وفق قوانین و مقررات مربوطه مشارکت و سرمایه گذاری در ایجاد شرکتهای جدید در داخل و خارج از کشور و هر نوع خرید و فروش سهام اوراق بهادار، اخذ تسهیلات مالی و خدماتی از بانکها و موسسات اعتباری غیر بانکی طبق قوانین و مقررات مربوطه، انجام هر نوع عملیات و معاملات که برای حصول به مقاصد شرکت ضروری باشد.

اهداف کوتاه مدت پیش بینی و محقق شده برای سال ۱۳۹۶ را می توان چنین تشریح کرد:
– ادامۀ روند اجرای برنامه‌های تولید کنسانتره سنگ آهن، بالاتر از ظرفیت اسمی (مشابه سالهای گذشته) و تولید محصولات سنگ آهن دانه بندی شده، گندله، فولاد (و نورد میلگرد در شرکت فولاد سرمّد ابرکوه) طبق برنامۀ مصوب سال ۱۳۹۶.
– آغاز تولید تجاری ۳۰۰ هزار تن محصول شمش فولاد در کارخانۀ فولاد چادرملو.
ادامۀ عملیات اجرائی نصب تجهیزات و ماشین آلات پروژه احداث کارخانه احیاء مستقیم با ظرفبت سالیانه ۱,۵۵۰,۰۰۰ تن آهن اسفنجی، در جوار کارخانۀ فولاد و گندله سازی و حصول به پیشرفت فیزیکی مناسب و شروع راه اندازی آزمایشی در تیر ماه سال ۱۳۹۷.
– تولید ۳۰۰ هزار تن میلگرد در طرح شرکت صنایع آهن و فولاد سَرمد اَبرکوه.
– نهایی نمودن عملیات طرح تأمین آب از محل اجرای شبکه فاضلاب شهرستان اردکان و انتقال آب به مجتمع گندله سازی اردکان و بهره برداری کامل از طرح فوق در سال ۱۳۹۶.

در مورد طرح‌ها و برنامه‌های آتی این شرکت در دورنمای ۵ سال آینده، ۳ طرح مهم در دست مطالعه و برنامه ریزی می‌باشد:
– طرح احداث ۲ واحد نورد به ظرفیت سالیانه ۱.۲ میلیون تن میلگرد، در جوار کارخانۀ فولاد سازی واقع در مجتمع صنعتی چادرملو و با سرمایه گذاری ۳,۰۰۰ میلیارد ریال (استفاده از فاینانس خارجی).
– احداث کارخانۀ گندله سازی جدید با ظرفیت تولیدسالیانه ۴ میلیون تن در مجتمع صنعتی چادرملو و با سرمایه گذاری ۹,۰۰۰ میلیارد ریال(استفاده از فاینانس خارجی).
– برنامه جهت دستیابی به معادن جدید جهت بهره برداری

5 10

– بر همین اساس عملکرد فعالیت‌های اصلی شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۶ نسبت به سال مالی قبل از افزایشی به میزان ۱۲۳% برخوردار می‌باشد.
اهداف شرکت در نحوۀ ترکیب سرمایه گذاری‌ها:

6 10

2

تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۳
منبع : بورس نیوز
شناسه مطلب : 18767
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی