ایران در تعقیب ایتالیا/ ۵۰۰ هزار تن تا دستیابی جایگاه دهم جهان باقی است
تولید فولاد خام ایران طی پنج ماهه نخست سال 2018 با رشد بیش از 24 درصدی همراه شد و این در حالی است که در همین مدت رشد جهانی تولید فولاد به 4.3 درصد رسیده بود.

به گزارش  چیلان ، براساس گزارش انجمن جهانی فولاد (World Steel Association) طی پنج ماهه نخست سال جاری میلادی، ایران ۱۰ میلیون و ۱۴۲ هزارتن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید سال گذشته (۸ میلیون و ۱۶۲ هزار تن) ۲۴.۳ درصد رشد را نشان می دهد.

همچنین تولید فولاد خام ایران در می ۲۰۱۸ با رشد ۱۲.۴ درصدی به ۲ میلیون و ۱۵ هزار تن رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۷۹۳ هزار تن بود.

ایران پس از چین، ژاپن، هند، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل و ایتالیا در ربته یازدهم قرار گرفته و تولید فولادش حدود ۵۲۰ هزار تن کمتر از ایتالیا می باشد.

گفتنی است، تولید ۶۴ کشور فولادساز جهان نیز در پنج ماهه نخست سال جاری میلادی ۷۲۹ میلیون و ۲۱۶ هزار تن ثبت شد که حاکی از رشد ۴.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین میزان تولید فولادسازان جهان در می ۲۰۱۸، با ۶.۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۴۸ میلیون و ۳۲۲ هزار تن رسید. این رقم در آوریل سال گذشته ۱۵۴ میلیون و ۸۵۶ هزار تن ثبت شد و این یعنی افت تولید در طول ماه می نسبت به ماه آوریل.

طی پنج ماهه نخست ۲۰۱۸ به ترتیب چین با تولید ۳۶۹ میلیون و ۸۵۹ هزارتن، ژاپن با ۴۴ میلیون و۲۱۷ هزار تن، هند با ۴۴ میلیون و ۱۲۳ هزار تن، آمریکا با ۳۴ میلیون و ۸۴۶ هزار تن و روسیه با ۳۰ میلیون و ۲۷ هزارتن ۵ کشور برتر فولادساز جهان بودند.

2

تاریخ انتشار : ۵ تیر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
منبع : ایمیدرو
شناسه مطلب : 19028
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی