واردات قراضه ترکیه در نیمه اول سال ۲۰۱۸ افزایش ۱۵.۸ درصدی داشت
داده های منتشر شده از سوی موسسه آمار ترکیه نشان می دهد که واردات قراضه ترکیه در شش ماهه اول سال به دلیل افزایش تولید فولاد خام به روش کوره قوس الکتریکی در سال جاری 15.8 درصد رشد داشته و به 10 میلیون و 770 هزار تن رسید.

به گزارش  چیلان ، افزایش واردات عمدتا از آمریکا و روسیه بوده است. آمریکا و روسیه دو کشور بزرگ تامین کننده قراضه ترکیه می باشند.

واردات قراضه از آمریکا در نیمه اول سال جاری ۳۳ درصد رشد داشته و به یک میلیون و ۹۸۰ هزار تن رسید.

واردات از روسیه نیز با رشد ۶۰ درصدی به یک میلیون و ۳۳۰ هزار تن رسید که این رشد قابل توجه ناشی از کاهش ارزش روبل روسیه از ماه آوریل تا کنون است.

حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن قراضه نیز از سوی هلند به ترکیه فروخته شده است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶.۹۴ درصد افت داشت. حدد یک میلیون و ۱۲۰ هزار تن قراضه نیز از بلژیک به ترکیه صادر شد که ۷.۴۶ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

در ماه ژوئن نیز ترکیه ۱.۸ میلیون تن قراضه وارد کرد که ۱۰.۹ درصد نسبت به ماه می و ۴۱.۵ درصد نسبت به ژوئن سال قبل رشد داشت و آمریکا و روسیه دلایل اصلی این رشد بودند.

واردات قراضه از آمریکا ۳۰.۴ درصد رشد نسبت به ماه می داشت و به ۳۰۴ هزار تن رسید درحالی که واردات از روسیه در مجموع با رشد ۲۹ درصد به ۲۹۹ هزار تن رسید.

بخشی از این افزایش واردات ناشی از تضعیف واردات در ماه می بود که به دلیل عدم قطعیت در اقتصاد ترکیه و انتخابات آتی این کشور بود که پس از انتخابات مجددا فعالیت واحدها آغاز شد.

2

تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۵
شناسه مطلب : 19870
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی