در جلسه فراکسیون تولید با وزیر صنعت چه پیشنهاداتی برای حمایت از تولید مطرح شد؟
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس گفت این کمیسیون در جلسه با وزیر صنعت ۲۰ مورد پیشنهاد برای حمایت از تولید داخلی مطرح کرده که افزایش مدت بازپرداخت اقساط تسهیلات اعطایی به تولید کنندگان و کاهش مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۳ درصد از جمله آن هاست.

به گزارش  چیلان ، غلامرضا کاتب افزود: تصمیم گیری و سیاست گذاری در حوزه های اقتصادی ضمن ثبات باید با واقعیت ها و شرایط جامعه همخوانی و در عین حال بتواند گره ای از مشکلات تولیدکنندگان و فعالان بازار باز کند.

وی در ادامه اظهار داشت: سیاست گذاری و برنامه ریزی در شرایط سخت تحریمی و تلاطم های اقتصادی باید به نحوی باشد که هم تولید داخل حمایت و هم از آسیب ها در امان باشد.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: این فراکسیون ۲۰ روز قبل نشستی با وزیر و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار کرد.

وی افزود: کمیسیون در این جلسه ۲۰ مورد پیشنهاد برای حمایت از تولید داخلی در شرایط فعلی مطرح کرد که دسترسی آسان تولیدکنندگان به مواد اولیه، افزایش مدت زمان پرداخت اقساط تسهیلات اعطای به تولید کنندگان از پنج به هشت سال، کاهش مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۳ درصد برای شش ماه و غیره از جمله این موارد بوده است.

کاتب تصریح کرد: تامین مواد اولیه یکی از چالش های جدی امروز تولیدکنندگان در جامعه است.

وی گفت: سازو کارها باید به نحوی باشد که مواد اولیه بطور مستقیم به دست تولیدکنندگان واقعی برسد نه سر از بازار دلالی و واسطه گری در بیاورد و با قیمت های گزاف در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی افزود: بدون شک با عملیاتی شدن این پیشنهادها چرخ تولید در شرایط سخت تحریمی روان تر خواهد چرخید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه ارزش افزوده یک آسیب جدی برای تولید کشور محسوب می شود، اظهارداشت: این مالیات باید از مصرف کنندگان دریافت شود نه تولید کنندگان!.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس گفت: برای رفع این معضل باید سامانه متمرکز فروش، تولید و مصرف در کشور ایجاد شود که متاسفانه جای چنین سامانه ای در جامعه به شدت خالی است.

وی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی در شرایط حاضر با چالش های جدی دست به گریبان هستند از اینرو ضرورت ایجاب می کند مسئولان برای وضعیت موجود تصمیمات منطقی و راهگشا اتخاذ تا تولیدکنندگان با کمتر معضل به فعالیت خود ادامه دهند.

کاتب در ادامه یادآورشد: بیشتر مشکل تولید کشور ریشه در مباحث داخلی دارد تا خارجی چراکه تحریم همیشه بوده و دوران های سخت‌تر از این هم را ملت پشت سر گذاشته است.

2

تاریخ انتشار : ۲ شهریور ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۷
شناسه مطلب : 20462
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی