بر اساس گزارش انجمن تولیدکنندگان آهن و فولاد ترکیهواردات قراضه ترکیه در ۸ ماهه اول سال افزایشی بود
براساس داده های انجمن تولیدکنندگان آهن و فولاد ترکیه(TCUD) ترکیه در 8 ماهه اول سال مجموعا 14.7 میلیون تن قراضه وارد کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 12.8 درصدی داشت.

به گزارش  چیلان ، واردات از اتحادیه اروپا تقریبا ۹ میلیون تن گزارش شده که تقریبا ۶۱.۲ درصد از کل واردات ترکیه بوده است. واردات قراضه از اروپا ۹.۳ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل بود. ترکیه همچنین ۲.۵ میلیون تن قراضه از آمریکا وارد کرد که سهم ۱۷.۳ درصدی از کل واردات داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۶ درصدی داشته است. ترکیه همچنین ۲ میلیون تن قراضه از کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) وارد کرد که سهم ۱۳ درصدی داشته و نسبت به پارسال رشد ۲۲.۱ درصدی داشت.

از ترکیه همچنین خبر می رسد که قیمت های رقابتی منطقه CIS از یک طرف و قیمت بالای قراضه از طرف دیگر فضای بازار ترکیه را منفی کرده و بازار بیلت این کشور را تحت فشار قرار داده است. با این حال بازار واردات بیلت هم در ترکیه در سکوت است.

قیمت بیلت در بازار داخلی ترکیه ۴۸۰ تا ۴۹۰ دلار هر تن درب کارخانه و مشابه هفته قبل می باشد. پیشنهادهای وارداتی بین ۴۸۰ تا ۴۸۵ دلار هر تن تحویل ترکیه می باشد که ۵ دلار افت داشته است. البته قیمت های درخواستی خریداران کمتر از این میزان و حدود ۴۷۰ تا ۴۷۵ دلار هر تن تحویل ترکیه و حتی کمتر است و خریداران ترک در شرایط فعلی خرید بیلت از بازار داخلی را منطقی تر دانسته و اقدام به خرید داخلی می کنند.

بیلت صادراتی ترکیه هم ۴۸۰ دلار هر تن فوب قیمت گذاری می شود  و برخی حاضرند در ۴۷۵ تا ۴۷۷ دلار هر تن فوب نیز عرضه کنند ولی در مجموع بازار منطقه منا در سکوت است و در جنوب شرق آسیا نیز بیلت ترکیه به سختی پذیرفته می شود.

2

تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۲
شناسه مطلب : 21872
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی