بررسی عملکرد شرکت آهن و فولاد ارفع در یک نگاه تولید بیش از ۴۱۰ هزار تن شمش در ارفع/ فروش ارفع در نیمه اول سال ۹.۵ درصد رشد یافت
در شش ماهه نخست امسال، واحد فولادسازی با تولید بیش از 410 هزار تن انواع شمش فولادی، رکورد تولید شش ماهه خود را از ابتدای راه‌اندازی تا کنون به ثبت رساند، در واحد احیا مستقیم نیز طی این مدت، بالغ بر 453 هزار تن آهن اسفنجی تولید شد که این میزان یک درصد فراتر از برنامه‌ی تولید (850 هزار تن ) بوده است.

به گزارش  چیلان ، همزمان با افزایش های کمّی در واحدهای تولیدی و فروش، مصارف مواد اولیه استراتژیک و انرژی نیز در مقایسه با استانداردهای فولادسازی به حداقل رسیده است؛ به‌طوری که میزان مصرف نسوز ۷ درصد و مصرف الکترود گرافیتی در مقایسه با سال گذشته ۳ درصد کاهش یافته است.

اجرای اثربخش توقفات برنامه‌ریزی‌شده از دیگر اتفاقات مثبت در شش ماهه اول سال ۱۳۹۷ در شرکت آهن و فولاد ارفع به شمار می رود که منجر به کاهش به ترتیب ۷۵ و ۱۶ درصدی توقفات اضطراری در واحد احیا مستقیم و فولادسازی گردیده و زمینه افزایش تولید از طریق افزایش زمان مفید در دسترس را فراهم نموده است.

به‌موازات رشد کمی و کیفی محصولات، واحد بازاریابی و فروش نیز بالغ بر ۴۱۳ هزار تن انواع شمش تولید شده را به فروش رسانده که از نظر مقدار، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹.۵ درصد افزایش داشته است و در این زمینه موفق شد ۹۷ درصد پیش‌بینی بودجه خود را بر مبنای فروش سالیانه ۸۵۰ هزار تن، محقق نموده و با توجه به شرایط صادرات در سه ماهه اول سال، ۱۲۵ هزار تن شمش صادر نماید همچنین اولین عرضه محصول شرکت در بورس کالا، در شهریور ماه انجام شد.

در پی احداث و راه‌اندازی یک واحد تصفیه‌خانه، مصرف آب در واحد فولادسازی در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است که از این لحاظ، میزان مصرف آب به ازای تولید هر تن شمش فولادی در مقایسه با دیگر فولادسازی‌های کشور و حتی استانداردهای موجود بسیار کمتر است.

در خرداد ماه سال جاری تولید گاز آرگون مایع با خلوص مورد نظر در واحد گازهای صنعتی با موفقیت انجام شد که علاوه بر تأمین نیاز عملیات فولادسازی، مازاد آن نیز از طریق واحد بازرگانی به فروش خواهد رسید.

شرکت آهن و فولاد ارفع دارای دو واحد اصلی احیا مستقیم و فولادسازی، هر یک با ظرفیت اسمی ۸۰۰ هزار تن است. در پایان سال ۱۳۹۶ تولید آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم بیش از ۶ درصد فراتر از ظرفیت نامی و به میزان بالغ بر ۸۵۰ هزار تن محقق گردید وبرای چهارمین سال از ظرفیت اسمی خود عبور کرد. این در حالی بود که در این سال تعمیرات اساسی سالیانه به مدت ۱۳ روز نیز در دستور کار قرار داشت که با موفقیت اجرایی شد. واحد فولادسازی شرکت آهن و فولاد ارفع نیز در سال ۱۳۹۶ با تولید بیش از ۸۰۱ هزار تن انواع شمش فولادی برای نخستین بار پس از راه‌اندازی به ظرفیت اسمی خود دست‌ یافت.

2

تاریخ انتشار : ۱ آبان ماه ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۳
شناسه مطلب : 21907
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی