علی عباسلو در گفت و گو با چیلان اقتصادی:تحریم ها برای پروژه ذوب و فولاد سازی جهان فولاد سیرجان مشکل ساز نیست/ واحد فولادسازی در مرحله پیش راه اندازی قرار گرفت
اکثر تجهیزات پروژه ذوب و فولادسازی شرکت جهان فولاد سیرجان وارد شده و با ظرفیت یک میلیون تن در سال در مرحله آزمایش و پیش راه اندازی است.

مهندس علی عباسلو، مدیرعامل شرکت جهان فولاد سیرجان در گفت و گو با خبرنگار  چیلان  درباره پروژه ذوب و فولاد سازی این شرکت گفت: اکثر تجهیزات این پروژه وارد شده و با ظرفیت یک میلیون تن در سال در مرحله آزمایش و پیش راه اندازی است.

وی افزود: سرعت پروژه بستگی به سرعت ترخیص باقیمانده کالاها و تجهیزات در گمرک دارد که امیدواریم سه ماهه آینده به بهره برداری رسد.

عباسلو درباره ظرفیت اسمی این پروژه نیز گفت: امیدواریم پروژه ذوب تا چند ماه آینده به مرحله تولید برسد البته این نکته هم در نظر داشته باشیم که پروژه ذوب زمان بر است و زود به ظرفیت اسمی نمی رسد.

مدیرعامل جهان فولاد سیرجان درباره بازار مصرف طرح های جدید اظهار داشت: بخشی از محصول این طرح برای خود شرکت که بزرگترین کارخانه میلگرد جنوب شرق است مصرف می شود و بخشی هم به خاطر نزدیکی به خلیج فارس در برنامه صادراتی قرار می گیرند. همچنین برنامه ای برای صادرات میلگرد و شمش در آسیا و اروپا داریم.

وی همچنین خبر داد که آهن اسفنجی در شرکت مصرف می شود، بخش مازاد صادر و بخشی هم برای تأمین بازار داخل مورد استفاده قرار می گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تحریم ها در اجرای طرح ها و برنامه های ما مشکل ساز نیست چون قبلا تجهیزات را ازطریق ال سی مدت دار و وام تامین کردیم و الان هم صادرات را بابت این تجهیزات خواهیم داشت.

عباسلو به فضای رقابتی بازار اشاره کرد و گفت: هنوز در بازار رقابت هست و برنامه ما این است که اول در بورس عرضه کنیم و اگر خریداری نبود در مرحله بعد به صورت مستقیم به مصرف کننده می فروشیم.

مدیرعامل جهان فولاد سیرجان در خصوص تأثیر بخشنامه های ابلاغی وزارت خانه بر فروش خارجی آهن اسفنجی گفت: این بخشنامه مقدار

2

تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
شناسه مطلب : 22899
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی