تقاضای فولاد چین در سال آینده ۲.۴ درصد کاهش خواهد یافت
موسسه برنامه ریزی و تحقیقات متالورژی چین (MPI) پیش بینی کرده که تقاضای فولاد این کشور در سال 2019 حدود 2.4 درصد کاهش یابد.

به گزارش  چیلان ، موسسه برنامه ریزی و تحقیقات متالورژی چین پیش بینی کرده تقاضای فولاد چین در سال آینده به حدود ۸۰۰ میلیون تن برسد.

کاهش تقاضای پیش بینی شده فولاد چین موجب کاهش ۰.۵ درصدی تقاضای آسیا در طول سال خواهد شد.

در همین حال MPI پیش بینی کرده که تقاضای فولاد جهان در سال ۲۰۱۸ با ۱۳ درصد رشد به ۸۲۰ هزار تن برسد.

براساس برآوردهای MPI تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۱۹ به یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون تن خواهد رسید که رشد ۰.۲ درصدی خواهد داشت. این رشد تقاضای فولاد بیشتر از برآوردهای صورت گرفته از سوی انجمن جهانی فولاد است. انجمن جهانی فولاد تقاضای جهانی فولاد در سال ۲۰۱۹ را یک میلیارد و ۶۸۱ میلیون تن برآورد کرده است که درمقایسه با سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱.۴ درصد رشد را نشان می دهد.

صندوق بین المللی پول (IMF) اما نظر دیگری درمورد تقاضای فولاد جهان در سال جاری دارد این صندوق می گوید رشد تقاضای فولاد جهانی در سال آینده ۳.۷ درصد خواهد بود.

کاهش تقاضای فولاد ناشی از کاهش تقاضا در بخش و صنعت خودروسازی است که به عنوان اصلی ترین دلیل برای چین شناخته می شود.

تولید خودرو در ماه اکتبر در سال جاری به شدت کاهش داشته است.

همچنین کاهش قابل توجهی در فعالیت های ساخت و ساز و سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز به ثبت رسیده و دیده شده که منجر به کاهش تقاضا شده است.

پیش بینی MPI همچنین نشان می دهد که تقاضای سنگ آهن چین احتمالا به یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ خواهد رسید که ۴.۹ درصد افت سالانه خواهد داشت.

2

تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۶
شناسه مطلب : 22958
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی