مهندس منصور یزدی زاده در گفت و گو با چیلان خبر داد: تولید ریل مترو در ذوب آهن اصفهان
ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور، نقش مهمی در تامین مقاطع ساختمانی و صنعتی مورد نیاز کشور دارد. درخصوص شرایط کنونی و دستاوردهای اخیر ذوب آهن با مهندس منصور یزدی زاده، مدیرعامل این شرکت گفت و گو نمودیم که در ادامه می آید:

عدم برخورداری ذوب آهن از یارانه انرژی

مهندس یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان بیش از نیم قرن است که در عرصه تولید فولاد نقش آفرینی دارد گفت: ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور، نقش مهمی در تامین مقاطع ساختمانی و صنعتی مورد نیاز کشور داشته است. شرکت های فولادی بسیاری از این کارخانه عظیم متولد شدند و هم اکنون هر یک در عرصه فولاد ارزش آفرینی می کنند.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد تولید فولاد کشور به شیوه احیا مستقیم است و ۱۰ درصد باقی مانده به روش کوره بلند اختصاص یافته است که در راس آنها ذوب آهن اصفهان قرار دارد و چند شرکت خصوصی دیگر نیز این شیوه تولید را در پیش گرفته اند. در روش احیا مستقیم وابستگی زیادی به یارانه دولتی حامل های انرژی وجود دارد اما ذوب آهن نه تنها از این یارانه برخوردار نیست بلکه باید از معادن زغال سنگ نیز حمایت کند.

تولید ریل مترو در ذوب آهن

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به موفقیت ذوب آهن در قطع وابستگی کشور به واردات محصول استراتژیک ریل، تصریح کرد: تولید ریل در ذوب آهن اصفهان دو بخش تولید فولاد و فرم دهی به آن را شامل می شود. خوشبختانه فولاد ریل از طریق راه اندازی پروژه VD در بخش فولادسازی کارخانه تامین می شود و سپس فرم دهی به آن انجام می گیرد.

یزدی زاده ادامه داد: بزرگترین مصرف کننده ریل در ایران، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی است که طی چندین مرحله محصول استاندارد ریل ذوب آهن اصفهان را خریداری و استفاده نموده است. همچنین وزارت راه نیز  قرارداد خرید ۱۵ هزار تُن ریل UIC60 با این شرکت منعقد نموده است. تولید ریل مترو نیز در این کارخانه با موفقیت انجام گرفته است که امیدواریم به زودی وارد بازار شود. وی گفت: این شرکت امروز با توان و دانش تلاشگران خود قادر به تولید تمام انواع ریل مورد نیاز کشور می باشد.

2

تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۲
شناسه مطلب : 24108
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی