مدیرعامل گروه فولاد البرز غرب خبر داد: کسری ۸ میلیون تنی قراضه در کشور
حداکثر قراضه ای که می توان در کشور تهیه کرد 2 میلیون تن است که کیفیت پایینی دارد و بیشتر حلبی است در حالی که حداقل نیاز کشور به قراضه 10 میلیون تن می باشد.

احمد سعدی، مدیرعامل گروه فولاد البرز غرب اظهار کرد: به رغم تحریم جدید آمریکا ما در حال مذاکره با یکی از کشورهای CIS برای واردات ۳۰۰ هزار تن قراضه آهن هستیم و مراحل آن تقریبا نهایی شده و پیش قرارداد امضا شده است و قرار است بخشی از این خرید را با یک ارز خارجی و قسمت بیشتر آن را به صورت تهاتر کالا انجام دهیم.

وی ادامه داد: در برخی کشورها که فروشنده از مجازات تحریم ها هراس دارد یک شرکت واسطه از طرف ما این کار را انجام می دهد. در مجموع باید گفت، این معاملات به هر حال صورت می گیرد فقط مقداری هزینه و زمان به پروسه کاری ما اضافه کرده است.

مدیرعامل گروه فولاد البرز غرب در خصوص مشکل مواد اولیه گفت: با وجود آنکه ایران بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی در دنیا است اما شرکت های فولادی دوست دارند از قراضه استفاده کنند زیرا برای ذوب مواد افزودنی کمتری می خواهد و ۲۰ درصد برق و زمان کمتری مصرف می کند اما چون ایران کشور صنعتی نیست، حداکثر قراضه که می توان تهیه کرد ۲ میلیون تن است که کیفیت پایینی دارد و بیشتر حلبی است در حالی که ما حداقل به ۱۰ میلیون تن قراضه نیاز داریم.

2

تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۸
شناسه مطلب : 25693
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی