در گفت و گوی چیلان با مهندس عظیمیان مطرح شد:رسالت شرکت های گروه فولاد مبارکه از زبان مدیرعامل این هلدینگ فولادی
حدود ۳۰۰۰ شرکت، تأمين کالا و خدمات را براي فولاد مبارکه بر عهده دارند.

مهندس حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در گفت و گو با  چیلان  گفت: شرکت های گروه فولاد مبارکه تلاش می کنند تمامی «نیازهای داخلی» از ساختمان تا صنعت خودرو و لوازم خانگی را پوشش دهند.

عظیمیان خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه توجه ویژه ای به پاسخگویی به نیاز بازار داخل داشته و دارد و به همین منظور این شرکت برای سال ۹۸ نوید تولید محصولات با کمیت و کیفیت بالا را به صنعت فولاد کشور می دهد.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان خاطر نشان کرد: یکی از چالش هایی که امروز در این قطب صنعتی کشور تبدیل به فرصت شده است وجود تحریم ها بود که با تکیه بر خودباوری و دانش فنی مجموعه های داخلی برای بومی سازی برخی قطعات توانستیم از سد تحریم ها عبور کنیم.

وی تاکید کرد: فولاد مبارکه با بومی سازی و حمایت از ساخت تجهیزات در داخل کشور، نیازهای خود اعم از کالاهای مصرفی و قطعات یدکی را تأمین کرده و با همین رویکرد به پیش می رود. با همین رویکرد هم خوشبختانه به همت همه همکاران زحمتکش فولاد مبارکه، علیرغم همه مشکلاتی که به واسطه تحریم ها برای تامین بخشی از اقلام و مواد اولیه در مسیر تولید فولاد مبارکه قرار گرفته است توانستیم گام های ارزشمندی از ابتدای سال برداریم و رکوردهایی در بخش های نورد گرم، نورد سرد، فولادسبا و آهن سازی به ثبت رساندیم.

عظیمیان در ادامه گفت و گو با خبرنگار  چیلان  با اشاره به شعار سال، اظهار داشت: پس از نامگذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید، یکی از سازمان هایی که بر اساس سوابق درخشانش انتظار می رود به این شعار جامه عمل بپوشاند، شرکت فولاد مبارکه اصفهان بود.

وی افزود: با توجه به اینکه فولاد به عنوان یکی از کالاهای اساسی توسعه و پیشرفت کشورها محسوب می شود، در نتیجه فولادسازان می توانند به رونق تولید کمک شایانی نمایند.

عظیمیان ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین تولیدکننده ورق های فولادی در خاورمیانه و شمال آفریقا و بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان با هدفگذاری های صورت گرفته تلاش کرده در تمامی بخش ها به رونق تولید کمک کند، به طوری که افزایش ظرفیت تولید این شرکت از ۲.۴ میلیون تن به بیش از ۱۰ میلیون تن در سال های گذشته، تولید پایدار و اشتغال را در پی داشته و این امر مصداق واقعی «رونق تولید» است که در این شرکت عملیاتی شده است.

عظیمیان تصریح کرد: فولاد مبارکه در تولید ناخالص داخلی کشور سهم یک درصدی و در تولید ناخالص بخش صنعت سهم ۵ درصدی را دارد و در زنجیره تأمین، حدود ۳۰۰۰ شرکت، تأمین کالا و خدمات را برای فولاد مبارکه بر عهده دارند.

مدیرعامل فولاد مبارمه اصفهان گفت: زمانی که صحبت از تولید و توسعه می شود، منظور تولید پایدار و توسعه ای است که ضمن ایجاد اشتغال، درآمد و تولید ناخالص ملی بتواند در حفظ و نگهداری محیط زیست، مسئولیت پذیر و تاثیرگذار باشد که فولاد مبارکه در این زمینه با سرمایه گذاری قابل توجه در کاهش مصرف آب و انرژی گام موثری برداشته و در عین حال برای توسعه زیرساخت های منطقه ای با کمک به ساخت شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه های پساب شهرهای همجوار اقدامات ارزنده ای برای مردم منطقه انجام داده است.

2

تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۳
شناسه مطلب : 25856
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی