آمار دو ماهه 98 فولاد ایران منتشر شدرشد ۲ درصدی تولید فولاد میانی ایران در ۲ ماهه اول امسال/ تولید محصولات میانی با ۱۶ درصد رشد به ۳.۵ میلیون تن رسید
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گزارش آماری دو ماهه اول 98 فولاد ایران را منتشر کرد که بر اساس این گزارش، فولادسازان ایران موفق شده اند با توليد 2 میلیون و 177 هزار تن فولاد میانی رشد 2 درصدی را به ثبت برسانند. انجمن توليدكنندگان فولاد ایران همچنین در گزارش آماری خود اعلام کرده که در دو ماهه اول از سال 98، تولید محصولات فولادی ایران با رشد 16 درصدی به 3 میلیون و 522 هزار تن رسیده و تولید آهن اسفنجی هم در مدت مذکور با 9 درصد رشد به 4 میلیون و 994 هزار تن رسیده است.

رشد ۲ درصدی تولید فولاد میانی کشور

به گزارش  چیلان  براساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید فولاد میانی با رشد ۲ درصدی از ۴ میلیون و ۲۵۸ هزار تن به ۴ میلیون و ۳۳۵ هزار تن رسیده است که ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار تن بیلت و بلوم بوده و یک میلیون و ۷۶۷ هزار تن نیز اسلب می باشد.

رشد تولید بیلت و بلوم کشور ۱۵ درصد بوده درحالی که تولید اسلب افت ۱۳ درصدی داشته است.

رشد تولید محصولات فولادی ۱۶ درصد اعلام شد

براساس آمار انجمن رشد تولید محصولات فولادی نیز ۱۶ درصد بوده و از ۳ میلیون و ۳۵ هزار تن به ۳ میلیون و ۵۲۲ هزار تن رسیده است.

از این میزان یک میلیون و ۸۳۸ هزار تن محصولات مقاطع تخت فولادی شامل یک میلیون و ۵۸۹ هزار تن ورق گرم، ۲۹۰ هزار تن ورق سرد و ۲۳۳ هزار تن ورق پوششدار بوده است. رشد تولید ورق گرم کشور ۱۳ درصد اعلام و ورق پوششدار ۱۳ درصد بوده درحالی که تولید ورق سرد افت ۱۹ درصدی داشته است.

درمجموع محصولات تخت فولادی رشد ۱۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

تولید مقاطع طویل فولادی نیز با رشد ۱۸ درصدی از یک میلیون و ۴۳۱ هزار تن به یک میلیون و ۶۸۴ هزار تن رسیده است.

از این میزان یک میلیون و ۳۲۴ هزار تن میلگرد، ۲۲۶ هزار تن تیرآهن و ۱۳۴ هزار تن نبشی، ناودانی و سایر مقاطع فولادی بوده است که تمامی محصولات رشد تولید را شاهد بودند. رشد تولید تیرآهن چشمگیر و ۳۱ درصد بود و افزایش تولید میلگرد ۱۸ درصد است. رشد تولید نبشی و ناودانی هم تنها ۲ درصد است.

تولید آهن اسفنجی ۵ میلیون تنی شد

در ۲ ماهه اول امسال درمجموع ۴ میلیون و ۹۹۴ هزار تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹ درصدی داشته است.

13 32

2

تاریخ انتشار : ۴ تیر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۶
شناسه مطلب : 26150
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی