عدد خبر ۱۵۲/ از حاشیه سود ۲۳ درصدی فولاد خوزستان تا پیشنهاد افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه آهن و فولاد ارفع
چیلان در بولتن اخبار فولاد شماره 152 که در نیمه اول تیر ماه منتشر گردید حاشیه فولادی ها در سال 97 و معامله شمش در بورس کالا و پیشنهاد افزایش سرمایه ارفع را در قالب عدد خبر منتشر کرده است.

حاشیه سود ۲۳ درصدی فولاد خوزستان

میانگین حاشیه سود خالص فولادسازان بزرگ در سال گذشته ۲۳ درصدب ود و همین امر سبب جذابیت سهام فولادی ها در بازار سرمایه شده است. بررسی ها نشان می دهد حاشیه سود خالص فولاد مبارکه ۴۷ درصد و فولاد هرمزگان در سال گذشته ۴۴ درصد بوده است و این دو فولادساز عملکرد درخشان تری نسبت به سایرین داشتند. البته حاشیه سود سایر فولادی ها نیز در سال قبل بالا بوده است. حاشیه سود خالص فولاد خوزستان ۲۸ درصد، آهن و فولاد ارفع ۲۵ درصد، فولاد آلیاژی ایران و فولاد امیرکبیر کاشان هر یک ۲۰ درصد، فولاد کاوه جنوب کیش ۱۹ درصد، مجتمع فولاد خراسان ۱۴ درصد و ذوب آهن اصفهان ۱۰ درصد بوده است.

معامله ۹۹ هزار تن شمش در بورس کالا

از ابتدای تیر تا اواسط ماه مذکور بالغ بر ۹۹ هزار تن شمش در بورس کالای ایران عرضه و همین میزان مورد معامله قرار گرفت. به واسطه تقاضای ۲۵۰ هزار تنی، هر کیلوگرم شمش در این مدت به طور میانگین ۳۴۰۰ تومان مورد معامله قرار گرفته است.

رشد ۱۱ درصدی سود هر سهم فولاد مبارکه

فولاد مبارکه در حالی سود هر سهم خود برای سال ۹۷ را در سطوح ۸۴۷ ریالی اعلام کرده بود که این رقم را در گزارش تلفیقی با رشد ۱۱ درصدی تا ۹۴۱ ریال افزایش داده است. شرکت در گزارش جدیدی که منتشر نموده، درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها را از ۵۱۲۸ میلیارد ریال به ۱۷۰۱۷ میلیارد ریال (تقسیم سود شرکت های زیر مجموعه) افزایش داده است. فولاد مبارکه در سال ۹۷ به ازای هر سهم ۱۱۳۳ ریال سود تلفیقی محقق نموده که نسبت به سود سال ۹۶ رشد ۱۲۷درصدی را نشان می دهد.

پیشنهاد ضریب ۱۷.۵ و ۲۷ درصدی قیمت کنسانتره و گندله

محمود نوریان، مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرمل و گفت: به زودی صورت جلسه ای مشترک بین تولید کنندگان گندله و کنسانتره سنگ آهن کشور برای افزایش قیمت کنسانتره و گندله امضا و به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال می شود. پیشنهاد ما درا ین صورتجلسه برای قیمت کنسانتره ۱۷.۵ درصد و گندله ۲۷ درصد شمش فولاد خوزستان خواهد بود. در نهایت نیز با جلسه تعیین نسبت های قیمتی زنجیره فولاد و نحوه تامین مواد اولیه واحدهای بزرگ فولادی با حضور مدیران عامل و ارشد شرکت های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خراسان، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، هلدینگ میدکو، سنگ آهن مرکزی، اپال پارسیان و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به ریاست دکتر سرقینی معاون صنایع معدنی وزارت صمت مقرر شد ضریب کنسانتره از ۱۶ شمش فولاد خوزستان و ضریب گندله هم به ۲۳.۵ درصد شمش فولاد خوزستان تغییر یابد.

پیشنهاد افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه آهن و فولاد ارفع

هیئت مدیره شرکت آهن و فولاد ارفع پیشنهاد افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه را به مجمع عمومی فوق العاده پیشنهاد داد. در صورت موافقت مجمع سرمایه شرکتا ز ۶ هزار میلیارد ریال به ۱۲ هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت. این افزایش سرمایها ز محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران خواهد بود و به منظور اجرای طرح توسعه ای شامل افزایش ظرفیت اسمی واحد احیا و فولادسازی صرف خواهد شد.

 

فولاد خوزستان

2

تاریخ انتشار : ۲ مرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
شناسه مطلب : 26810
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی