دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفت و گو با چیلان:بسته سیاستی ترکیبی برای فولاد کشور به کار گرفته شود
سید رسول خلیفه سلطانی،دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران معتقد است ترکیب سیاست های تنظیم بازار و سیاست های توسعه صادرات بایستی در یک بسته سیاستی با هم دیده شود تا عملا تولیدکننده علاوه بر تداوم تولید بتواند صادرات را نیز انجام داده و درآمد ارزی را به کشور باز گرداند.

به گزارش  چیلان ، سید رسول خلیفه‌سلطانی را تقریبا همه فولادی ها می‌شناسند. یک مهندس متالورژی اصفهانی که جزو هیئت موسس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در سال ۱۳۸۰ بوده و از آن موقع تاکنون دبیری این انجمن را عهده دار بوده است هر چند که در برخی دوره‌ها، عضویت در هیئت مدیره این تشکل را هم تجربه نموده است.

با توجه به تنوع و تعدد مسائل این روزهای فولاد کشور، دقایقی با ایشان به گفت و گو نشستیم. خلیفه‌سلطانی معتقد است ترکیب سیاست های تنظیم بازار و سیاست های توسعه صادرات بایستی در یک بسته سیاستی با هم دیده شود تا عملا تولیدکننده علاوه بر تداوم تولید بتواند صادرات را نیز انجام داده و درآمد ارزی را به کشور باز گرداند. وی همچنین با اشاره به تدوین استاندارد شمش، ارتقای کیفیت تولیدات فولادی ایران را یک رسالت اصلی برای انجمن می داند و می گوید: انجمن تولیدکنندگان فولاد به عنوان یک سازمان مردم نهاد صنفی و در کنار سازمان ملی استاندارد، به زودی نظام رتبه بندی کیفی واحدهای فولادی را اجرا خواهد کرد.

تدوین استاندارد شمش فولاد یک الزام است

سید رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گو با  چیلان  گفت: حدود ۶ سالی است که انجمن تولیدکنندگان فولاد درگیر مسئله استاندارد شمش است. به طور طبیعی این استاندارد می بایست پس از درخواست انجمن در سال ۹۱، ظرف یک سال به پایان رسیده و اجرایی می شد اما بدشانسی ها و البته نبود اراده جدی سبب شد که این موضوع چندین سال به طول بیانجامد. به عبارت دیگر در چند سال گذشته، عزم جزمی برای تصویب و ابلاغ این استاندارد وجود نداشت چرا که سازمان استاندارد معتقد بود محصول نهایی بایستی استاندارد داشته باشد و شمش ماده اولیه محسوب شده و می تواند استاندارد نداشته باشد اما طی دو سال اخیر تمرکز و همگرایی هایی برای به نتیجه رساندن و تحقق آن صورت گرفت که خوشبختانه باعث شده تدوین این استاندارد به اتمام رسیده و در مراحل پایانی تصویب قرار داشته باشد.

وی افزود: در ۶ سالی که به آن اشاره شد، طرح موضوع از سوی انجمن فولاد صورت گرفت که استاندارد شمش الزامی است و استدلال انجمن این بود که تعداد شرکت‌هایی که تنها تولیدکننده شمش بوده و واحد نورد ندارند در حال افزایش است و تعداد آنها از ۱۰ شرکت به ۵۰ شرکت رسیده است. لذا بایستی الزامی برای واحدهای ذوب برای تولید شمش استاندارد در نظر گرفت تا شرکت‌ها متعهد به تولید محصولات با کیفیت شوند.

تولیدکنندگان غیر کیفی شمش از بازار حذف می شوند

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ادامه داد: با وفاقی که در کشور برای تدوین استاندارد شمش شکل گرفت اکنون تدوین استاندارد شمش مراحل نهایی کار خود را طی می کند و امیدواریم که این موضوع، قدمی باشد تا با همکاری مجموعه تولیدکنندگان شمش قوس الکتریکی و شمش القایی، تولیدکنندگانی که تولید کیفی ندارند از بازار حذف گردند. با این حال اعتقاد این است که بالاترین استقبال از این استاندارد باید توسط خود تولیدکنندگان شمش باشد که خوشبختانه تاکنون همین تولیدکنندگان پای کار بوده اند تا این استاندارد تدوین شود.

2

تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۹
شناسه مطلب : 29201
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی