عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد تشریح کرد:سه برنامه برای تامین آهن اسفنجی ذوبی ها
در جلسه هم اندیشی آذر ماه 98 تولیدکنندگان شمش فولادی با حضور بیش از 50 شرکت که عمدتا القایی بودند، مقرر شد در جهت رفع کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز واحدهای ذوبی و بر اساس توافقی که با تولیدکنندگان آهن اسفنجی شده است، سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیگیری شود.

به گزارش  چیلان ، سید رضا شهرستانی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اعلام این مطلب گفت: حضور پر رنگ شرکت ها در این جلسه نشان داد که معضل کمبود مواد اولیه برای واحدهای ذوبی جدی است. به ویژه در خصوص واحدهای القایی که حدود ۴.۵ میلیون تن از شمش کشور را تولید می کنند و به سمت استفاده از آهن اسفنجی و تولید شمش کیفی روی آورده اند، این مسئله اهمیت بیشتری یافته است. لذا با توافقی که در رسته آهن اسفنجی صورت گرفت و تولیدکنندگان این محصول قول تامین آهن اسفنجی در حجمی بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن برای تخصیص بین واحدهای القایی تا آخر سال را دادند، این جلسه تشکیل شد و با تبادل نظر حاضرین قرار شد با کار کارشناسی توسط یک کارگروه منتخب، انجمن بتواند این حجم آهن اسفنجی را بین واحدها به صورت سهمیه ای توزیع کند.

شهرستانی اضافه کرد: بر اساس درخواست تولیدکنندگان آهن اسفنجی و برای ایجاد شفافیت و عدالت در سهمیه بندی آهن اسفنجی، مقرر شد این کار فقط بین شرکت های ذوبی عضو انجمن انجام شود. در همین راستا از واحدهای ذوب القایی خواسته ایم پروانه بهره برداری و مقدار واقعی مصرف آهن اسفنجی خود را به انجمن بفرستند تا کارگروه منتخب بتواند بر اساس واقعیات و عدالت تصمیم گیری کند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد اضافه کرد:  این یک برنامه کوتاه مدت هست. در میان مدت هم قرار شده در جلسه مشترک با رسته آهن اسفنجی مصرف این محصول برای کل سال ۹۹ بر اساس مناطق جغرافیایی مشخص شود و بر اساس آن برای تخصیص بین واحدها برنامه ریزی شود.

شهرستانی در خصوص برنامه بلندمدت تامین آهن اسفنجی واحدهای ذوب فولاد هم به  چیلان  گفت: در این خصوص برای تاسیس یک شرکت تعاونی یا یک کنسرسیوم تبادل نظر شدکه بتواند پهنه های اکتشافی معدنی را در اختیار بگیرد و از فرآوری سنگ آهن، آهن اسفنجی مورد نیاز را تامین کند. در این چارچوب یک کمیته منتخب متشکل از ۱۳ نفر تشکیل شد تا تمام این راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت در آن بررسی شود. علاوه بر این مسائل مربوط به قراضه از جمله الزامات و شرایط واردات قراضه هم در این کمیته مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

2

تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۷
شناسه مطلب : 29277
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی