بومی سازی، خودباوری صنعتی را به همراه دارد
مهندس کفعمی مدیر عامل هلدینگ آتیه فولاد نقش جهان که از حامیان دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران هستند در یاداداشتی به اهمیت مسئله بومی سازی و نقش جشنواره ملی فولاد در این زمینه پرداخته اند.

بومی سازی در صنعت فولاد، هویّت ملی صنعت ما را مورد تأکید و زمینه تعآمل علمی بین صنعت خودی و صنعت جهانی را فراهم می نماید که از نتیجه آن نوعی تعآمل صنعتی اتفاق و خودباوری صنعتی حاصل می شود . طی نمودن این مسیر، راه را برای دستاوردهای صنعتی جدید و نوین هموار می سازد،  دستاوردهایی که به یقین در خدمت بومی سازی بکار گرفته خواهند شد.

برگزاری نمایشگاه های بومی سازی بستر و  فرصت  مغتنمی است برای امکان معرفی و به نمایش گذاشتن نوآوری ها و دستاوردهای صنعتی مورد اشاره ، همچنین دریچه ای است برای دستیابی به افق های دوردست جهت توسعه اقتصادی کشور.

با افزایش دانش فنی، رشد بومی سازی و ساخت داخل محقق خواهد شد چرا که این امر می تواند به افزایش ثروت و درآمد ناخالص داخلی و نیز ایجاد اشتغال کمک کند.

امید است در دومین جشنواره ملی فولاد ایران، بومی سازی یکی از اهداف عمده و مورد تأکید این جشنواره قرار گیرد و با مساعدت و حمایت های همه جانبه به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داخلی ، قدرت رقابت و برابری با محصولات و تجهیزات خارجی فراهم، تا به تدریج بومی سازی جایگزین تجهیزات خارجی در پروژه های داخلی شوند.

2

تاریخ انتشار : ۲۲ دی ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۹
شناسه مطلب : 29741
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی