اختصاصی چیلان؛ رایزنی فولادی‌ها در مورد محدودیت‌های جدید صادراتیشرکت‌های تولیدکننده مقاطع طویل فولادی در مورد بخشنامه عجیب وزارت صمت جلسه اضطراری برگزار می‌کنند
شرکت‌های تولیدکننده مقاطع طویل فولادی در مورد بخشنامه جدید وزارت صمت که این شرکت‌ها را ملزم به صادرات تنها ۲۵ درصد از محصولات آن‌ها کرده و کف عرضه میلگرد و تیرآهن در بورس کالا را ۶۰ درصد تولید این شرکت‌ها قرار داده، فردا (یکشنبه ۲۱ اردیبهشت) جلسه اضطراری برگزار می‌کنند.

به گزارش  چیلان ، جلسه اضطراری مدیران عامل شرکت‌های تولیدکننده مقاطع طویل فولادی، ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت در محل انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برگزار می‌شود. در اواخر هفته گذشته، داریوش اسماعیلی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت طی نامه‌ای بسیار عجیب، واحدهای تولیدکننده میلگرد و تیرآهن را به این ملزم کرد که تنها ۲۵ درصد تولید خود را به صادرات اختصاص دهند. این بخشنامه، که معنای آن کاهش صادرات فولاد کشور در سال ۹۹ است، اعتراض‌ها و انتقادات گسترده واحدهای تولیدکننده مقاطع طویل فولادی را درپی داشته است.

در این نامه، وزارت صمت از واحدهای تولیدکننده میلگرد و تیرآهن خواسته که کف عرضه محصولات خود در بورس کالا را معادل ۶۰ درصد تولید خود در سال جاری قرار دهند. در این نامه عجیب آمده است: «واحدهای تولیدکننده میلگرد و تیراهن در حال حاضر می‌توانند برای ۲۵ درصد تولید خود جهت صادرات برنامه‌ریزی نمایند و برای مابقی تولید در کارگروه تنظیم بازار تصمیم‌گیری خواهد شد».

دکتر بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد امروز در گفتگو با  چیلان ، در خصوص بخشنامه جدید وزارت صمت مبنی بر الزام تولیدکنندگان مقاطع طویل فولادی به صادرات تنها ۲۵ درصد از تولیدات آن‌ها، اظهار داشت: متأسفانه به جای مشوق، سنگ جلوی پای صادرکنندگان فولاد کشور می‌گذارند و تصمیماتی که گرفته می‌شود درست برعکس نیازهای صنعت فولاد است. به گفته سبحانی، با محدودیت‌های موجود، جهش تولید در صنعت فولاد به خطر می‌افتد.

باید دید از جلسه هم‌اندیشی مدیران عامل شرکت‌های تولیدکننده مقاطع طویل فولادی، چه نتیجه‌ای بیرون می‌آید.

2

تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۷
شناسه مطلب : 31323
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی