اختصاصی چیلانمعاملات امروز شمش فولادی چرا توسط بورس کالا تأیید نشد؟/ فولادسازان در ماه جاری، سنگین‌ترین عرضه ماهانه شمش فولادی در تاریخ بورس کالا را رقم زدند
امروز یک‌شنبه ۲۵ خرداد، ۲۶ هزار و ۵۰۰ تن شمش فولادی در تالار محصولات صنعتی بورس کالا عرضه شد که هیچ یک از معاملات به تأیید کمیته نظارت بر بازارِ بورس کالا نرسید. کسب اطلاع خبرنگار چیلان از منابع موثق نشان می‌دهد که ابطال معاملات امروز شمش فولادی توسط بورس کالا، به دلیل مباحث قیمتی صورت گرفت و کمیته نظارت بر بازار بورس کالا، با توجه به کم بودن حجم عرضه، عرضه‌های امروز را برای کشف قیمت شمش فولادی، کافی ندانست.

به گزارش  چیلان ، از ابتدای خرداد تاکنون جمعاً ۳۴۷ هزار و ۸۵ تن شمش فولادی در بورس کالا مورد معامله قرار گرفته است که در تاریخ معاملات ماهانه شمش فولادی در بورس کالا، این رقم بی‌سابقه است. این حجم از عرضه از سنگین شمش در سه هفته ابتدایی خردادماه، باعث شد تا دیگر شرکت های فولادی، توان چندانی برای بالا بردن حجم عرضه‌ها در روز جاری نداشته باشند.
اگر حجم عرضه‌های روز ۲۵ خردادِ شرکت‌های فولادی بیش از این می‌شد، این احتمال وجود می‌داشت که آنان نتوانند به تعهدات خود در قبال خریداران عمل کردند.
در واقع به دلیل عرضه‌های سنگین در سه هفته ابتدایی خردادماه، حجم عرضه های امروز شمش فولادی تنها ۲۶ هزار و ۵۰۰ تن بود که بسیار بیشتر از این میزان، تقاضا در معاملات امروز وجود داشت.
دلیل عدم تأیید معاملات
چون تقاضا در معاملات امروز شمش فولادی، بسیار بیشتر از عرضه بود، قیمت در معاملات انجام‌شده به شدت بالا رفت. یک منبع آگاه در بورس کالا، به  چیلان  گفت: در صورت معاملات امروز شمش فولادی، امکان افزایش شدید در قیمت میلگرد وجود داشت و به دلیل مباحث قیمتی، معاملات امروز مورد تأیید قرار نگرفت.
منابع موثق به  چیلان  گفتند کمیته نظارت بر بازار بورس کالا در نهایت میزان عرضه‌های امروز را برای کشف قیمت، کافی ندانست و به این علت معاملات امروز شمش فولادی، به تأیید این کمیته نرسید.
هیچ یک از معاملات امروز شمش فولادی، تأیید نهایی بورس کالا را به دست نیاورد. در جدول زیر، فهرست عرضه‌های امروز که سرانجام نرسیدند را ببینید:

عرضه شمش

2

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۳
شناسه مطلب : 31767
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی