اختصاصی چیلان؛ قیمت‌های زنجیره فولاد در بهار ۹۹آخرین قیمت‌های کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی + جدول
با انتشار گزارش عملکرد تولید و فروش شرکت فولاد خوزستان در خرداد ۹۹، آخرین قیمت‌های زنجیره فولاد مشخص شد. قیمت کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی بر اساس نسبتی از قیمت شمش فولاد خوزستان در دوره‌های سه‌ماهه تعیین می‌شود.

به گزارش  چیلان ، بر اساس توافق شرکت‌های معدنی و فولادی، از مرداد سال ۹۸ به بعد، نرخ فروش کنسانتره بر اساس حداکثر ۱۶ درصد شمش فولاد خوزستان و نرخ فروش گندله بر اساس حداکثر ۲۳.۵ درصد شمش فولاد خوزستان است. نرخ فروش آهن اسفنجی نیز بر اساس ۵۰ درصد قیمت شمش فولاد خوزستان است.

میانگین قیمت شمش فولاد خوزستان در فصول مختلف سال مبنای محاسبه قیمت محصولات سنگ آهن قرار می‌گیرد و در توافق فولادی‌ها و معدنی‌ها، قید شده است که مبنای قیمت شمش فولاد خوزستان، میانگین سه ماهه نرخ سبد فروش داخلی و صادراتی این شرکت در کدال است.

بر اساس میانگین قیمت شمش فولاد خوزستان در بهار ۹۹، می‌توان به آخرین قیمت‌های زنجیره فولاد که مربوطه به سه‌ماهه اول سال ۹۹ است، پی برد. میانگین قیمت شمش فولاد خوزستان در سه‌ماهه آخر سال ۹۸، ۵۰۵۵ تومان به ازای هر کیلو بوده است. بر این اساس، قیمت کنسانتره در بهار ۹۹، حداکثر ۸۰۹  تومان به ازای هر کیلو، قیمت گندله حداکثر ۱۱۸۸ تومان به ازای هر کیلو و قیمت آهن اسفنجی ۲۵۲۷.۵ تومان به ازای هر کیلو است.

آخرین قیمت‌های زنجیره فولاد را در جدول زیر ببینید:

بهار 99

 

2

تاریخ انتشار : ۹ تیر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۶
شناسه مطلب : 31963
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی