در مجمع فخاس چه گذشت؟افزایش سرمایه ۴۵۰۰ میلیارد ریالی فولاد خراسان
مجمع عمومی عادی سالانه «شرکت مجتمع فولاد خراسان (سهامی عام)» با نماد «فخاس» برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸ با حضور ۹۸.۲۱ درصد صاحبان سهام حقیقی، حقوقی و نمایندگان قانونی آنان برگزار شد. در این مجمع، افزایش سرمایه فخاس از ۹۰۰۰ میلیارد ریال به ۱۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران طی دو مرحله به تصویب رسید و مقرر شد که این افزایش سرمایه، صرف تامین وجوه مورد نیاز برای مشارکت در افزایش سرمایه «شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان» و تکمیل پروژه انباشت و برداشت واحد گندله‌سازی گردد.

مجمع عمومی عادی سالانه «شرکت مجتمع فولاد خراسان (سهامی عام)» با نماد «فخاس» برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸ با حضور۹۸.۲۱درصد صاحبان سهام حقیقی، حقوقی و نمایندگان  قانونی آنان برگزار شد.

مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت که شنبه ۱۴ تیرماه برگزار شد، در اجرای ماده ۱۰۱ اصلاحیه قانون تجارت با هیات رییسه مرکب از مسعود هنردوست از «صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر» (به عنوان رییس مجمع)، حمید دادپو از «شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات» و سمیرا منصوری از «شرکت سرمایه گذاری ارشک» (به عنوان ناظران) و کسری غفوری (به عنوان منشی مجمع)،  تشکیل جلسه داد.

در مجمع عمومی فخاس، که ساعت ۹ روز ۱۴ تیرماه ۱۳۹۹ در سالن اجتماعات «هتل پردیسان مشهد» و همزمان به صورت آنلاین برگزار شد، پس از انتخاب هیات رئیسه، مدیر عامل شرکت در گزارشی با بیان این که فولاد خراسان نسبت به سال گذشته با افزایش ۷۹درصدی سود خالص،  موفق به تحقق  بالاترین رشد سود در میان شرکت های فولادی شده،  گفت: این توفیق، نتیجه اعتماد و حمایت بی دریغ سهامداران به خدمتگزاران خود در فولاد خراسان است.

کسری غفوری، افزود: فولاد خراسان در مقایسه با سال گذشته موفق به دستیابی به رشد ۷۹ درصدی و تحقق رقم ۷۶۱۵۱۴۱ میلیون ریال سود شده است.

در این مجمع همچنین، افزایش سرمایه شرکت از ۹۰۰۰ میلیارد ریال به ۱۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران طی دو مرحله مصوب و مقرر شد که این افزایش صرف تامین وجوه مورد نیاز برای مشارکت در افزایش سرمایه «شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان» و تکمیل پروژه انباشت و برداشت واحد گندله سازی گردد.

رکوردهای تولید و دستاوردهای سال ۱۳۹۸

مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره، در این نشست گزارشی از عملکرد تامین مواد اولیه، روند تولید، بازاریابی و فروش، شرایط مالی و اقتصادی، طرح توسعه، رکوردها و افتخارات شرکت به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام در سال مالی ۱۳۹۸ به حاضران ارایه داد.

غفوری با تبیین جایگاه تولیدات فولاد خراسان را در بین تولیدکنندگان فولاد کشور در سال مالی گذشته، افزود: فولاد خراسان در سال گذشته ۷ درصد از تولید میلگرد کشور را به خود اختصاص داده و  در تولید بلوم و بیلت ۷ درصد، آهن اسفنجی ۵ درصد و گندله ۳ درصد از کل تولید کشور به «فولاد خراسان» اختصاص دارد.

به گفته کسری غفوری، در کارخانه گندله سازی (با تولید ۱ میلیون ۴۵۲ هزار تن) شاهد ۷۲ درصد رشد تولید بوده ایم و تولید ۱ میلیون و ۷۴هزار تن شمش نشان دهنده ۳/۳ درصد افزایش تولید فولاد خام در این شرکت نسبت به سال گذشته است، ضمن آن که در کارخانه نورد با تولید ۶۰۰ هزار و ۴۱تن، رشدی معادل ۶ درصد و در حوزه فروش صادراتی با ثبت رکورد ۲۳۵هزار و ۲۳۵ تن، شرکت ۳۷ درصد رشد را  نسبت به سال ۱۳۹۷ به ثبت رسانده است. میزان تولید آهن اسفنجی نیز ۱میلیون ۳۴۲ هزار تن اعلام شد.

مدیرعامل فولاد خراسان، دستیابی شرکت به جایگاه ۶۱ در میان ۱۰۰شرکت برتر کشور و ارتقای ۲۲پله ای جایگاه فولاد خراسان را در این رنکینگ که با بیشترین صعود در بین شرکت های فهرست «۱۰۰IMI-» همراه بوده، کسب عنوان واحد نمونه استاندارد خراسان رضوی، احراز عنوان صادرکننده نمونه استانی، کسب تندیس «جایزه ملی مسئولیت های اجتماعی و توسعه پایدار بنگاههای اقتصادی»، کسب عنوان واحد تولیدی نمونه، دستیابی به تندیس برنزین تعالی منابع انسانی بر اساس استاندارد ۳۴۰۰۰ و دستیابی به «تندیس سیمین دو ستاره جایزه ملی مدیریت انرژی» بابت عملکرد سیستمی را از دیگر دستاوردهای مهم همکاران شرکت در سال گذشته عنوان کرد.

اهداف و برنامه های شرکت برای سال   ۱۳۹۹

بنا بر گفته مدیرعامل «فولاد خراسان»، مهم ترین هدف گذاری صورت گرفته در مجتمع فولاد خراسان را تأمین کنسانتره سنگ آهن به میزان ۲.۲میلیون تن، تأمین  ۵۰۰،۰۰۰ تن گندله سنگ آهن و تامین ۱۲۰هزارتن آهن قراضه را از دیگر برنامه های مجتمع در راستای «تامین پایداری تولید» اعلام نمود.

وی با اشاره به نقشه راهبردی شرکت برای توسعه ظرفیت و تکمیل زنجیره تولید، افزود: تحقق ظرفیت اسمی کارخانه فولاد سازی شماره ۲، تحقق ظرفیت اسمی  واحد گندله سازی، اجرای بسته تکمیلی کارخانه گندله سازی و برنامه ریزی و تلاش برای دستیابی به پیشرفت فیزیکی احداث کارخانه تغلیظ سنگ آهن در محل سنگان خواف به میزان۵۰ درصد از طریق شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان را از جمله گام های اصلی و برنامه ریزی شده در سال ۱۳۹۹عنوان کرد.

دکتر غفوری تکمیل فرآیند و استقرار سیستم مدیریت ارتباط با تامین کنندگان (SRM) ، کنترل و کاهش هزینه های تامین اقلام استراتژیک و همچنین با وجود تحریم های یک سویه، توسعه ساخت داخل (بومی سازی) را به عنوان یکی از تدابیر و راهکارهای مهم برای سال جدید نام برد.

مدیر عامل فولاد خراسان، تولید ۲میلیون تن گندله ، ۱.۶میلیون تن آهن اسفنجی، تولید ۱.۳ میلیون تن فولاد خام، ۶۲۰  هزار تن انواع محصولات نهایی با کیفیت مطلوب و مطابق با استانداردهای ملی را به عنوان اهداف اصلی تولیدی شرکت در سال جاری برشمرد.

وی در حوزه «مدیریت اثربخش بازار» نیز از هدفگذاری برای بازاریابی و فروش ۴۳۴ هزار تن محصول نهایی در بازارهای داخلی و ۱۸۶ هزار تن فروش صادراتی خبر داد و این رقم را برای محصول نمیه نهایی (شمش) ۳۲۸ هزار تن فروش داخلی و ۳۲۸ هزار تن صادرات عنوان کرد و از حضور درنمایشگاه‌ها و معرفی توانمندی‌های شرکت به مشتریان هدف صادراتی (با تمرکز بر همسایگان شرقی و آسیای میانه) در سال جدید به عنوان دیگر برنامه های شرکت خبر داد.

فولاد خراسان از منظر بورس اوراق بهادار

مدیر عامل با بیان این که هم اکنون جزو ۳۰ شرکت برتر بورس اوراق بهادار هستیم، گفت: اتفاقات خوب و مثبتی برای آینده سهام «فخاس» متصور هستیم ؛ به ویژه آن که ظرف هفته آینده عملیات اجرایی کارخانه سنگ آهن سنگان خواف را مجدداً از سر خواهیم گرفت.

دکتر غفوری درباره  تامین  آهک و دولومیت که از نیازهای اساسی فولاد خراسان است، گفت: برای رفع این نیاز تصمیم گرفته شد مجموعه‌ای در نزدیکی فولاد خراسان احداث گردد و ما سهام دار این کارخانه شدیم و همچنین درصدد تاسیس شرکتی در حوزه IT هستیم تا ضمن برآوردن نیازهای شرکت، در صورت درخواست بتوانیم به دیگر شرکت ها نیز خدماتی در این حوزه  ارائه دهیم.

به گزارش روابط عمومی فولاد خراسان در مجمع عمومی عادی ضمن تصویب صورت های مالی برای سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۸، موسسه حسابرسی «هوشیار بهمند» را به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی «ایران مشهود» را به عنوان بازرس علی البدل  برای سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۹ تعیین کرد.

این مجمع، با تایید ۸۴۶ ریال سود به ازای هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۸، تقسیم سود حدود۲۴ درصدی میان سهامداران را تصویب نمود. به عبارتی شرکت به ازای هر سهم ۲۰۰ ریال سود نقدی میان سهامداران خود تقسیم کرد.

تعیین پاداش هیات مدیره و حق الجلسات هیات مدیره موظف نیز به تصویب مجمع رسید و انتخاب روزنامه های «خراسان» و «دنیای اقتصاد» به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار برای درج اگهی های شرکت از دیگر مصوبات مجمع عمومی سالانه فولاد خراسان بود.

گفتنی است با توجه به ابلاغیه شماره ۳۱/۱۰۴ مورخ ۲۰/۱۲/۱۳۹۸ ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، با هدف پیشگیری از شیوع کوید۱۹، امکان مشاهده جلسه مجمع عمومی عادی و فوق العاده شرکت به صورت آنلاین و پخش زنده اینترنتی آن فراهم شده بود.

قدردانی مدیر عامل و عضو هیات مدیره از حضور سهامداران حقیقی و نمایندگان سهامداران حقوقی، حسابرس مستقل و بارزس قانونی شرکت، نماینده سازمان بورس اوراق بهادار و نیز معاونان، مدیران و کارکنان که با تلاش بی وقفه خود در جهت حصول اهداف شرکت کوشیده اند، حسن ختام این مجمع سالانه بود.

2

تاریخ انتشار : ۱۶ تیر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۲
شناسه مطلب : 32048
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی