چیلان گزارش می‌دهد:ابلاغ سهمیه آهن اسفنجی واحدهای ذوب القایی برای دوره سه ماهه دوم جاری/ تخصیص سهمیه آهن اسفنجی، منوط به عرضه محصولات در بورس کالا است
وزارت صمت سهمیه آهن اسفنجی واحدهای ذوب القایی برای دوره سه ماهه دوم سال جاری را به تولیدکنندگان آهن اسفنجی ابلاغ کرد. طبق ابلاغیه وزارت صمت، تولیدکنندگان شمش فولادی با استفاده از کوره‌های ذوب القایی مکلف به عرضه ۶۰ درصد از محصولات خود در بورس کالا هستند و در صورت عدم عرضه تکلیفی در بورس کالا، سهمیه آهن اسفنجی آن‌ها برای سه‌ماهه سوم سال جاری، قطع خواهد شد.

به گزارش  چیلان ، وزارت صمت سهمیه آهن اسفنجی واحدهای ذوب القایی را به شرکت‌های آهن و فولاد غدیر نی‌ریز، آهن و توسعه گل گهر، احیا استیل فولاد بافت، پارس فولاد سبزوار و آهن و فولاد غدیر ایرانیان ابلاغ کرد.

در مجموع سهمیه آهن اسفنجی واحدهای ذوب القایی ۲۸۷ هزار تن در ماه است که توسط شرکت‌های تولیدکننده آهن اسفنجی به آن‌ها تحویل داده می‌شود. بالا بودن قیمت قراضه و کمبود آن، باعث شده است تا واحدهای ذوب القایی به دنبال تأمین پایدار آهن اسفنجی مورد نیاز خود باشند و با همکاری وزارت صمت و انجمن فولاد، برای این واحدها، سهمیه آهن اسفنجی تعیین شده است.

تولیدکنندگان شمش فولادی با استفاده از کوره‌‌های القایی مکلف به این هستند که کفِ عرضه در بورس کالا را رعایت کنند و در واقع، تخصیص سهمیه آهن اسفنجی به آن‌ها، منوط به عرضه تکلیفی در بورس کالا است.

در حال حاضر، خرید و فروش آهن اسفنجی تنها به‌صورت مستقیم و بین واحدهای تولیدکننده و مصرف‌کننده مجاز است و فروش آهن اسفنجی به شرکت‌های واسطه‌ای بازرگانی تخلف محسوب می‌شود.

تصویر نامه وزارت صمت در مورد تخصیص سهمیه آهن اسفنجی به واحدهای ذوب القایی برای دوره سه ماهه دوم سال جاری را ببینید:

نامه آهن اسفنجی

2

تاریخ انتشار : ۸ مرداد ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۸
شناسه مطلب : 32372
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی