خبری که در بازار خونین امروز دیده نشد؛فولاد مبارکه: افزایش سرمایه از سود انباشته قطعی است/ تجدید ارزیابی در دست بررسی است
امروز دوشنبه ۲۰ مرداد، خبرهای ضدونقیض پیرامون لغو پذیره‌نویسی صندوق دارا دوم، بازار بورس را تقریباً به‌صورت کامل قرمزپوش کرد. در خبرهای عجیب پیرامون صندوق دارا دوم، خبر شفاف‌سازی فولاد مبارکه گُم شد. شرکت فولاد مبارکه امروز با ارسال یک اطلاعیه شفاف‌سازی به سامانه کدال بورس اعلام کرد که برنامه این شرکت برای افزایش سرمایه از طریق سود انباشته قطعی است و افزایش سرمایه شرکت از طریق تجدید ارزیابی که پیش از این در دستور کار نبوده، با «پیگیری نهادهای نظارتی» در دست بررسی است و نتیجه این بررسی‌ها به هیات مدیره ارائه خواهد شد تا سهامدار عمده در مورد انجام افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی تصمیم‌گیری کند.

به گزارش  چیلان ، متن کامل اطلاعیه شفاف‌سازی شرکت فولاد مبارکه به این شرح است:

پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته و تجدید ارزی به استحضار می‌رساند پیرو موارد مطرح شده در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مورخ ۹۹/۵/۱۵ و مباحث جاری در فضای مجازی و مطبوعات در خصوص افزایش سرمایه شرکت، به استحضار می‌رساند با توجه به انتقال قسمتی از سود شرکت به حساب سود انباشه و تکلیف مجمع، افزایش سرمایه از محل سود انباشته در برنامه شرکت قرار گرفته که پس از انجام تشریفات قانونی و تصویب هیأت مدیره به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

همچنین در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی، همانگونه که در شفاف سازی قبلی اعلام شد هیچگونه برنامه‌ای در دستور کار شرکت وجود نداشته است. لیکن با عنایت به پیگیری‌های اخیر از سوی نهادهای نظارتی در خصوص حفظ حقوق دولت در فرآیند واگذاری سهام در قالب صندوق‌های سرمایه گذاری (ETF) از طریق تجدید ارزیابی (مستقل از ارزش بازار سهام)، موارد مرتبط با موضوع در حال بررسی بوده که نتایج آن جهت اتخاذ تصمیم از سوی سهامداران عمده، به هیأت مدیره ارائه خواهد شد.

پیش از این  چیلان  خبر داده بود که بنا به برنامه‌های ایمیدرو، امسال فولاد مبارکه افزایش سرمایه از سود انباشته خواهد داشت و در روز مجمع فولاد مبارکه،  چیلان  به نقل رئیس مجمع این شرکت خبر داد که افزایش سرمایه فولاد از محل تجدید ارزیابی در دست بررسی است. با این شفاف‌سازی فولاد مبارکه، هر دو خبر  چیلان ، تأیید شده است.

تصویر اطلاعیه شفاف‌سازی فولاد مبارکه را ببینید:

شفاف سازی فولاد

2

تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۹
شناسه مطلب : 32504
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی